@Hansen sa:
@Vikash sa:
@Slangen sa:
Lite förvånad av att läsa att J Södra bara har en förlust de sex senaste matcherna, och det mot HBK. Hade känslan av att de hade rasat samman helt.
Det är ju som med all typ av sådan statistik att det spelar väldig roll var man drar gränsen och vad man fokuserar på. Tar man i stället de tre senaste matcherna till exempel kan man peka på att de är segerlösa, har målskillnaden 2-7 och ett poängsnitt på 0,66. Väljer man de fem senaste får man fram ett poängsnitt på 1,6, tar man in en sjätte match sjunker snittet till 1,5.
Just i dag väljer jag personligen att fokusera på att J Södra ligger sist i hemmatabellen med sina tio poäng på lika många matcher...
Har du någon bra men inte allt för jinxande statistik som motverkar min känsla att både Book och Hamidovic är klassiska Östermobbare i stil med Bubacarr Jobe, Mats Rotting och Nikola Vasic?
Robin Book har bara gjort två mål totalt mot Öster, så det finns många som är mycket värre. Hamidovic till exempel, men där väljer jag att fokusera på att han gått mållös av planen de tre senaste gångerna vi stött på honom.