Ja, efter dagens match är frågan befogad: vilka mittbackar ska spela? (Frågan är lämplig att ta upp trots den fina starten på säsongen med få insläppta mål).
För mig är verkligen vår mittbacks-duo given: Månz och Lunkan. Och detta grundar jag inte på Örnbloms två senaste matcher, utan på vilket mittbackslås som känns mest tryggt och helt enkelt är bäst.
Jag vill börja med att skriva att Örnblom säkerligen är en trevlig och bra kille och jag vill vara tydlig med att här skilja på person och prestation.
Under de tre senaste säsongerna så har Örnblom kostat oss både baklängesmål och poäng... Jag tänker ÖIS hemma 2018, J-Södra borta förra året och, framförallt, nu (nuet är det mest relevanta såklart) inblandad i 3 (eller kanske t.o.m 4) baklängesmål de senaste 2 matcherna.
Jag undrar om varken tränartrio eller ni i supporterleden lägger märke till att backlinje känns betydligt svajigare med Örnblom på plan? De flesta här på forumet verkar tycka tvärtom, vilket jag anser som mycket märkligt.. Jag förstår att ni ser en del brytningar och även en del passningar som är bra men för mig överglänser inte det osäkerheten i positionsspelet och att någon gång varje match gå bort sig i olika dueller (dock ej nickdueller som Han ofta vinner).
Så, för mig är mittbacks-duon given: Lunkan och Månz.