@Slangen sa:
@Drillo sa:
Ser att Keene kommenteras med lite frågetecken, och får lite Markus Berg-vibbar. Jag tycker absolut att han förtjänat den tid han fått, och att han levererat. Det jobbet han gör KONSTANT, den smarthet han styr ut motståndares uppspel och den "obekvämhet" som han delar ut sätter an en ton såsom förste försvarare. Sen är han också där vid målchanserna och kommer att skava in sina bollar.
Ska annan anfallare in och spela får man förtjäna den tiden, Alexandersson behöver mer tid, men också mer tajming som vi hoppas kommer.
Preben 2 blir också intressant att se, det breddar onekligen anfallsbesättningen.
Jag tror att vi kommer att summera denna forwardssäsong som den bästa sedan året när Söderberg var mister 100%.
Fast i nuläget har vi bara ett mål från en anfallare efter fem matcher, om vi räknar Dalkurdmålet som Örnbloms. Och det enda målet kom efter en målvaktstavla. Förr eller senare måste vi ha en anfallare som gör mål. Jämför med Sundsvall där Engblom väl redan har typ åtta mål på egen hand.
Ska ju ärligt säga att jag hittills bara sett en match plus, s k highlights, men det jag sett från Keene gör så stor nytta för resten av lagets offensiva spel. Däremot tajmar ju inte det offensiva spelet ännu, men det måste vi ha tålamod med, känner jag. Det är väldigt många nya spelare, och löpningar, överlappningar och kortpass kommer så småningom. Känslan är ändå att vi är där på ett helt annat sätt med laget, vi skapar hörnor, det slås inlägg och spelare kommer med fart.
Och nej, Keene går inte av plan utan kort mot Södra.
Nu kanske Örnblom ska ha målet, den studsar ju på honom och han är mest förvånad själv. Keene är dock där och pressar in returen. DET gillar jag.
Stark start av Denis som prioriterat försvaret, och bygger Öster därifrån. The Askebrand way.