@Nisses sa:
@Zingo sa:
Jag har skrivit tidigare att det nu är Lunkan och Månz som får kämpa om platsen jämte Örnblom. Det kan ha varit ett lite för tidigt påstående.
Du får väl ändå ge han EN match han inte presterar på topp, alla har rätt o ha svackor!
Så klart jag gör. Det jag menar är att jag tar tillbaka min tidigare tes om att Örnblom ska vara given. Det ska han såklart inte vara när det är så här svajigt. Som jag ser det har vi på pappret tre rätt jämnbra mittbackar - med det inte sagt att de är lika: Örnblom är t ex bäst av de tre i det offensiva spelet, kan slå en passning med både vänster och höger och kan dessutom göra mål. Vi kan acceptera en viss svajighet p g a ovan + hans unga ålder men det har varit några rätt tydliga grejer nu i de två senaste matcherna. Och Månz är absolut inte dålig eller slut, han var t ex vår klart bästa mittback under slutet av förra året. Bäst lag ska spela.
- J Södra stängde av våra kanter i andra halvlek, det där måste vi klura ut. Får vi inte igång kantspelet direkt i nästa matchblir jag orolig då vår offensiva centralmitt just nu är mer av kategorin slita-springa-kämpa-passa (Sörensen/Keene) istället för skjut-bolljäveln-i-mål-så-pratar-vi-om-alternativen-efteråt.
- Utan ovan nämnda kantspel och högklassiga inlägg av Stefan/Silverholt/Pavic/Petar (o s v) kan vi glömma att vi får någon nytta av Alexendersson. Han är en sämre bollmottagare än Keene och Sörensen, men gör rätt löpningar och är ofta där han ska vara. Men bollarna kommer inte när kantspelet inte fungerar.
- Drott tog petningen i premiären på rätt sätt. Tycker att han to m överglänser Persson nu på sistone.
- Calle Johansson. Varje gång jag skriver att det är dags att peta honom så gör han mål. Så det är dags att peta honom.
- Jag vill inte byta system. Jag gillar tanken med det. Det är ett brett 4-5-1, ett kompakt 4-3-3, ett försvarande 4-2-3-1-1 o s v.
- Jag hr just nu vibbar från Öster 2011 och Öster 2004. Det vill säga året innan en riktigt bra SE-säsong. Tänk t ex 2011 när vi på våren beklagade oss över Roar Hansen och sa "visst vi tar ju några poäng men det är för tråkigt offensivt". Då var det Johan Persson som fattades. Nu hoppas jag att det är Mortensen som fattas.