@Eckart sa:
@Zingo sa:
När en pigg Alexandersson inte lyckas göra någonting bättre än en trött Keene på sina 20 minuter så vet jag inte om det automatiskt ska generera en startplats nästa match. Men å andra sidan: När Alexandersson fick spela så hade vi bytt ut stora delar av laget och presterade som helhet mycket sämre. Fick Alexandersson en vettig boll att jobba med? En skillnad från tidigare då bytena inte alls gjort oss lika dåliga utan åtminstone bibehållit momentum.
Jag tycker nog ändå att vi inte har något att förlora i det här läget mellan Alexandersson/Keene, det är värt att prova en annan startspelare. Vår styrka ligger nu ändå främst i kantspelet både framåt och bakåt + en samspelt centrallinje som nu dessutom klarade att spela utan dirigenten (Sheriffen). Glad att Drott kommit igång (bäst i Öster idag tillsammans med Mehic) och att Ammar gjorde sin bästa match. Och att vi värvat en ny vänsterback - Silverholt 2.0.
Och jag säger också detta - Pavic är briljant som ytterforward. Han förtjänade att få dra den ribba in istället för ribba ut. Ser ut att bli min favoritspelare den här säsongen också.
Fast Alexandersson håller inte. För dålig med boll, begränsad spelförståelse och för långsam. Det är bara att vänta in dansken. Pavic andra halvlek var inte ok. Hamnade väldigt långt ner och orkade inte delta i omställningsspelet.
Tycker det är hårt bedömt efter så få chanser. Det är inte lätt att göra inhopp i fotboll. Speciellt när det är få minuter det handlar om.
Mot Umeå var planen katastrof enligt både spelare i Öster och nu senast enligt spelare i HBK.
Igår var Öster tröttkört när han kom in, tycker att Velic borde bytt in honom mot Keene mkt tidigare. Dels pga det gula kortet och dels för att det inte var en av Keenes bättre insatser.
I vintras visade Alexandersson bra framfötter. Ge honom iaf två matcher från start innan sågen.