@Plantagenparkeringen sa:
@Ruuben sa:
Det är en rätt enkel ekvation, det handlar bara om +/-, Vi ligger i toppen av tabellen pga av en anledning, vi har släppt in 1 mål på 4 matcher. Man behöver inte ösa in en massa mål framåt om man håller tätt bakåt.
I så fall ligger vi på en sjätteplats om vi räknar +/- statistik. Mellan plats 6-11 baserat på +/- alternativt gjorda mål är fullt rimligt med tanke på hur spelet ser ut. Men jag hoppas innerligt att både vi supportrar och hela staben inte är nöjda med det.
Helt nöjd är jag aldrig när inte Öster ligger i topp av tabellen och slutligen tar steget upp till allsvenskan. Men tämligen nöjd är jag med inledningen med fjolårssäsongen i färskt minne. Det är bara att jämföra omgång 4 i år med ifjol, då mötte vi Frej borta, ledde med 2-1 till bara några minuter återstod och hela laget föll samman likt ett korthus. Visst skapade vi avsevärt fler chanser i den matchen än vad vi gjorde mot Umeå igår, men försvaret var ju stundtals katastrof.
Så jo, jag känner mig ganska nöjd i nuläget. Jag tror att vi börjat lägga en bra grund att stå på och förhoppningsvis kommer den nu mer gedigna grunden kunna leda till ett mer rörligt och bra anfallsspel med tiden.