1989 gick vi igenom division 1 Södra obesegrade och visst var det ett par segersviter då också, men vad jag minns inte så långa. Men att gå obesegrad genom en serie på elitnivå (division 1-serierna var då landets näst högst serier, direkt under Allsvenskan) torde vara ett oöverträffat rekord, även om Wikipedia är lite luddigt på den punkten. Kanske finns något väldigt rekord.
1989 spelade Öster nio oavgjorda. Det var året då ryssarna kom. De var något ålderstigna sovjetiska landslagsspelare, som dock starkt bidrog till seriesegern det året och till den fina Allsvenska säsongen året efter. Egentligen höll Öster redan 1989 hög Allsvensk klass, vilket jag minns från bland annat cupmötet med IFK Norrköping på hemmaplan. Degraderingen innebar också att många av bortamatcherna 1989 var ganska nära; jag såg även bortamötena mot Markaryd, Bromölla och de två Kalmar-lagen. Jag tror att det är senaste gången som vi faktiskt vann mot Kalmar FF i seriespel.
Tabellen från 1989 finns här: 1_i_fotboll_1989">https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Division_1_i_fotboll1989
Edit: jag hajar att det här blev lite off topic, men tänker att det ändå finns många här som är intresserade. Det här är ju dessutom också en tråd om statistik och jämförande.