@Peter
_
Hansen sa:
@Petter Bengtsson sa:
Eftersom jag själv har Corona-hostat HELA våren och sommaren kan jag inte nog betona hur viktigt det är att INTE sprida smitta.
Här får du lära mig lite mer om den här smittan då jag träffat på dem som haft corona och varit rejält dåliga men som sedan varit tillfrisknade och går tillbaka och jobbar men du har haft corona i flera månader? Jag trodde att det alltid gick över inom några veckor (som för Petrovic) om det inte går så illa att man går bort. Låter ju oerhört frustrerande att få ha varit inom vård/hemmet hela våren och sommaren. :astonished:
För att också hålla sig till diskussionen ännu bättre är min åsikt att en begränsning på 2000 på en arena som Visman känns som ett första steg där säsongskortsinnehavare först får en tilldelad plats i närheten av den de skulle haft (för att kunna hålla avstånden) och därefter lottar man ut biljettköparchans upp till 2000 åskådare på förbestämda platser. Har man en ful liten idrottsplats som Finnvedsvallen får man bestämma vilka fötti av de närmast sörjande som ska få komma in.
Som flera ovan helt riktigt påpekar varierar symtomen mycket mellan olika individer. En del blir, som jag, långtidssjuka. För mig har det gått i vågor; hostandet har kommit tillbaka sju eller åtta gånger vid det här laget. Det har skrivits en del om långtidssjuka. Du hittar artiklarna om du googlar. Jag kan dock tillägga att jag är på bättringsvägen och nu jobbar hemifrån. Men det har varit en jävla resa.
Och för att nu tydligare knyta an till trådämnet: eftersom Corona kan vara mycket smittsamt (jag tror att jag fick det på ett nästan folktomt kafé där jag och frugan fikade), så kan jag inte nog betona värdet av att undvika trängsel på fotbollsmatcher. Det är inte vettigt att utgå ifrån de vanliga rutinerna och bara ha lite mindre publik. Det behövs mer åtgärder än så. Själv är jag just nu tveksam till att se fotboll live eftersom jag inte är säker på att jag är immun (testerna är opålitliga), men jag förstår om andra vill gå. Dock är det knappast riskfritt. Ta med handsprit och ansiktsmask.