@Vikash sa:
@Slangen sa:
@Vikash sa:
@Tompa sa:
Nej, tyvärr. Från värst smittspridning i Europa till publik på matcherna om bara ett par veckor. Jag tror vi får vänta lite till.
”värst” smittspridning i europa beror ju på hur mycket man testar.
Vidare kan kan man ju fråga sig vad smittspridning har för relevans när dödstalen är fortsatt låga...
Belastningen på vården är långt ifrån låg. De som blir svårt sjuka nu dör förvisso inte i samma grad som tidigare men för att överleva behöver de lång tid på iva.
Men känns ändå som att viss publik måste kunna börja tillåtas relativt snart. Men tror att det krävs lite mer marginal i vården först.
Inneliggande vård minskar förhållandevis stadigt. Iva är ingen terapi utan en geografisk och administrativ lokalisering (vilket gäller i såväl svåra som lättare tider)
Visst har det minskat jämfört med när det var som värst. Men jag tror att det behöver minska lite till innan vi får se publik på arenorna.
Häromdagen hade vi 14 procent lediga iva-platser trots att vi fortfarande har rejäl uppskalning i antal platser. Socialstyrelsens mål att är att 20 procent alltid ska vara ledigt, så där nånstans bör vi nog ligga innan vi får se lättnader.
Edit: Och som vanligt för tydlighets skull, det är inte min åsikt utan hur jag tror att myndigheterna möjligen resonerar.