@Slangen sa:
@Vikash sa:
@Slangen sa:
Sefs gd Enquist är inte nöjd. Konstaterar att klubbarna nu måste dra igång hela arrangemangsapparaten utan att egentligen få några extra intäkter.
Måste måste de väl iofs inte...
Det är hans tolkning.
Lyssnade nu och jag kanske uttryckte mig luddigt. Menade att kan man inte räkna hem det ekonomiskt på grund av kostnader det medför utgår jag alltjämt från att valet är fritt för arrangören att fortsatt inte ta in publik.
Jag tänker också att argumentet om att det är skillnad på 500 personer i ”en källarlokal” och 500 personer på friends inte håller hela vägen. Jag antar att det för fhm inte bara är en fråga om huruvida det finns risk för smittspridning under själva evenemanget, utan också vilken risk för smittspridning det medför att evenemanget öht hålls öppet för allmänheten. Det går alldeles säkert att ordna så att 5 000 personer kan sitta på friends läktare med relativt obetydlig påverkan på smittorisken för dessa. Men då innebär det också 5 000 personer som i något skede men inom ett ändå begränsat tidsspann ska röra sig just utanför friends, säg 2 500 pendeltågsresenärer fler än normalt som ska av på Solna station, 1 000 resenärer ytterligare på tvärbanan, osv.
Med det sagt hoppas jag så klart verkligen att allt kan återgå till något mer liknande normalläge så snart som möjligt. Fotboll utan publik är verkligen minst en dimension fattigare.