@jon sa:
@Anders sa:
@Zingo sa:
Satan vad trögt och segt i 70 minuter. Bolla runt, in i mitten, boll till Stefan som slår inlägg på täckande back. Upprepa sedan samma procedur.
Men satan vad skönt de sista 20 minuterna. Jag var faktiskt inte så orolig. Det är ett bra tecken.
Ja jäklar vad skönt med en premiärseger! Jag tar med mig den och kampmoralen på slutet. Underbart att se! Petrovics "FOKUS! FOKUS!" efter målet får mig nästan att gilla honom mer än målet i sig.
Men det får bli ett slut på den här Sir Vääs-taktiken med att försöka söva motståndarna med hundratals sidledspass. Dessutom kommer snarare motståndarna ett litet steg närmare första målet för varje passning än Öster. Känns väldigt 2019.
Bara hoppas att de fick en påminnelse av vad som gick fel 2019 och lärde sig av sista 10. Vad var det Drillo sa, om man inte gjort mål efter 3(?) passningar kan man lika gärna ge bort bollen
Han hade en poäng Drillo (även om det kanske var lite väl extremt). Varje sidledspass bildar en länk i en allt längre kedja. För eller senare brister den och motståndarna får en farlig kontring. Det är viktigt att ta fler avslut. Hellre från halvdåliga lägen än inte alls. Det blir ofta mål på omställningar och håller man bollen i snigeltempo 75 % av speltiden får vi ju dessutom inga egna möjligheter att ställa om.
Öster är inte Barcelona. Det är a och o med ett bra passningsspel, men kompetensen är för låg för bara lira ut motståndet. Brunka in fler inlägg och skjut mer!