Jag minns en hemmamatch mot Stenungssund. Det var stekhett på Värendsvallen, förmodligen juli. Efter 15-20 minuter stod det 0-3. Då tänkte jag: sämre än så här blir det inte. Ägnade resten av denna bistra förlustmatch åt att sola i bar överkropp. Minnesvärt som just svårslaget bottennapp. Antar att detta var på 90-talet, men kan inte hitta rätt år. Stenungsund gjorde flera säsonger i division 1 innan de började sin resa neråt genom divisionerna.
Ett annat klassiskt bottennapp var hemmaförlusten mot Elfsborg där Mats Rotting på egen hand vände matchen från 2-1 till 2-3 eller möjligen 2-4. Efter matchen fick jag ägna flera timmar åt att lugna ner mig. Inte alldeles enkelt. Kan vara mitt värsta fotbollsutbrott, fullt i klass med när jag i vredesmod ringde SVT-sporten, blev kopplad direkt (!) till Jane Björk. Ville att de i sändning skulle visa repris på en situation där Öster blev felaktigt bortdömda, men hon vägrade. Jag kallade henne i ren affekt ”jävla djurgårdare” och slängde på luren. I samband med kvalmatch ca 1996?!