@NonPhixion sa:
spekulerar i Östers placering 2021
Nu kanske det här är fel tråd att ta detta i men det är ett sorts eftersnack till del 1 av podden som jag hunnit lyssna på så här långt.
Jag har svårt att få ett riktigt grepp om vad som är vad. När ledarna säger att 10 lag siktar på toppen så har de säkert rätt. När supportrar säger ”klart vi ska upp” har de också rätt i sin känsla. Själv tänker jag att jag alltid VILL och HOPPAS att Öster vinner serien. Samtidigt kan jag tycka det är rimligt att förvänta sig som bäst en tredjeplats och med lite mindre flyt med jämna matcher än i år TROR jag nog vi blir femma-sexa även om vi får ihop truppen bra.
Velic hoppas att Öster ska vinna serien minst lika mycket som oss som skriver här inne. Men han tror att det blir svårt i all hård konkurrens och att vi liksom alla andra inte vunnit nånting 2021 bara för att vi blev fyra 2020. Skillnaden är väl att bland de många supportrar som skriver ”Öster ska vinna detta!” och sammanfattar det med ”Öster 1, resten 2-16” så har jag svårt att tro att dessa personer faktiskt tycker det är rimligt att förvänta sig det.
Rätta mig här alla om jag är fel ute: lurar sig alla ni som anser att toppstrid är givet in i ett så positivt mindset med alla erfarenheter genom åren? När jag var 14-15 gick jag till match med en orubblig inställning att ”det här vinner vi” men kanske till viss del för att lura mig själv. Efterhand har det nästan vippat över till att ”vi förlorar nog det här” för att man blivit besviken så många år.
Så vad säger ni? Gör ni skillnad på ”hoppas” och ”tror” i era förväntningar för säsongen eller är det samma sak?