@Zingo sa:
@Petter Bengtsson sa:
Naturligtvis kan vi kritisera exempelvis Velic här inne, men ibland blir det rena drev och då tror jag att det är bra att stanna upp och fundera över vilka konsekvenserna blir. Det är inte bra att supportrar skadar laget och föreningen. Spelare och ledare är också människor.
Helt rätt och riktigt. Vid några tillfällen har det varit nära att vi behövt gå in och radera/moderera, men vi vill verkligen hålla högt i tak. Forumet kan vara en kanal för frustration, mycket bättre att ilska hamnar här än t ex på utsatta personers sociala medier. Men det finns en gräns för allt.
Med det sagt så tycker jag att med bara några få undantag har frustrationen här inne överlag gällt spelare och ledares jobb och inte lett till rent personliga påhopp.
Jag vet faktiskt inte hur jag själv som moderator hade hanterat kritiken mot Velic. Mycket av det som skrivits om honom här inne är definitivt INTE kränkande, men väldigt kritiskt. Om jag ser det utifrån Velics synpunkt, vilket jag alltså också tycker är relevant, så kan jag förstå att det tar rejält på krafterna med ett drev på nätet, även om han kanske mest bara hör om det och inte läser själv (gissar jag). Det är alltså MÄNGDEN av inlägg det handlar om. Bara ibland enskilda kommentarer.
Jag är alltså inte kritisk mot modereringen av forumet. Det går inte att vara inne och peta i allt och det är fullt tillåtet att vara gnällig, dum, tjatig och onyanserad. Jag ville mest bara påminna om att det finns människor i andra änden. Nätet når verkliga personer. Tänk er själva att läsa 25 stenhårda och delvis korkade sågningar och sedan gå till match eller träning. Det kan inte vara en kul dag på jobbet. Förläng sedan det till ett par månader med en pressad arbetssituation.
Velic, om du läser det här: jag håller på dig och hoppas och tror fortfarande på att du och laget kan vända detta! Tänk vad skönt att tysta gnällspikarna! Heja Öster!