• Allmänt
  • Österpoddar och poddar om Öster

@xonitex sa:

@ubie67 sa:

Roar var kung på alla sätt men är nu bara passé då var tid har sin sak, tråkigt men sant. Stötta nuvarande ledartrojka med några bra skolade tränare därunder istället. Nostalgi leder oftast inte till bra resultat, har vi sett alldeles för många ggr i vår vackra förening, hoppas dock han lyckas i annan klubb.

Kalle är tydligen inte passé. Scout åt Bajen. När Öster har ekonomin ser jag då gärna Roar i någon form av roll i denna förening.

Som Östen!?

@jojolaget sa:

Roar valde bort Öster och tog sitt "drömjobb" i HIF.

Underbar gubbe, fantastisk människa, men släpp honom.

Lyssna på podden. Han själv förklarar det som att Hif kom med 5 års kontrakt och Öster bjöd knappt upp till ett motbud utan la sig. Han hade nog gärna sett att man värdesätte hans arbete med.

Hör man honom så inser man att det finns mycket kvar som han har att bidra med. För en förening han gillar.

Har äntligen fått tid att lyssna på uppesittarkvällen. Hatten av, mycket bra jobb rakt igenom! Hoppas verkligen att ni kör på även nästa år, podden har gett åtminstone mitt supporterskap ytterligare en dimension. Tufas serbisk-isländska engelska accent är ju för övrigt bland det märkligaste man hört.

Roar kommer alltid att vara Gud och jag hade gärna sett honom i föreningen i någon funktion igen. De två åren i Öster var hans lyckligaste och kanske bästa. Roar berättar det som att man är två i ett äktenskap och att man måste kämpa för äktenskapet om en tredje part dyker upp; underförstått att Öster aldrig bjöd upp till kamp för sin kontrakterade tränare. Huvudanledningen till det tror jag är att föreningen fick ett sjusiffrigt belopp för att inte göra det och där och då, som nyblivet allsvenskt lag, verkligen var i behov av pengarna.

Roar, KGB och Kuno formade det som visade sig vara det bästa Öster i modern tid. Mycket skratt och värme i en förening som också flyttade in i sin nya arena det där magiska året. Men nu är alles vorbei och vi måste se framåt. 2022 känns spontant som det mest spännande året sedan den allsvenska säsongen 2013.

@WittonAlbion sa:

Roar kommer alltid att vara Gud och jag hade gärna sett honom i föreningen i någon funktion igen. De två åren i Öster var hans lyckligaste och kanske bästa. Roar berättar det som att man är två i ett äktenskap och att man måste kämpa för äktenskapet om en tredje part dyker upp; underförstått att Öster aldrig bjöd upp till kamp för sin kontrakterade tränare. Huvudanledningen till det tror jag är att föreningen fick ett sjusiffrigt belopp för att inte göra det och där och då, som nyblivet allsvenskt lag, verkligen var i behov av pengarna.

Roar, KGB och Kuno formade det som visade sig vara det bästa Öster i modern tid. Mycket skratt och värme i en förening som också flyttade in i sin nya arena det där magiska året. Men nu är

Om den ena parten i ett äktenskap flörtar med andra så kan man också säga åt den att dra åt skogen och gå vidare. Att böna och be är inte vackert.... och nu med lite distans så är det väl Roar som insett att gräset inte alltid är grönare någon annanstans.

Men hur konstigt är det att Roar valde att lämna? Att grina över det är löjligt, släpp det och försök vara objektiv. För honom fanns det där och då inget större för honom. Betänk att HIF under ett par år där kring 10-talet var toppklubb och Roar har eller alltid haft en relation till klubben. Men att ÖIF kunde gjort något annorlunda, nej det tror jag knappast.

@Slangen sa:

Har äntligen fått tid att lyssna på uppesittarkvällen. Hatten av, mycket bra jobb rakt igenom! Hoppas verkligen att ni kör på även nästa år, podden har gett åtminstone mitt supporterskap ytterligare en dimension. Tufas serbisk-isländska engelska accent är ju för övrigt bland det märkligaste man hört.

Tack Slangen och tack alla andra som har gett oss support och lovord de senaste åren.

Klart är att Radio 1930 blir en del av East Front nästa år, Radio 1930 kommer därmed att återgå till att bli mer av en supporterpodd än en informationspodd om Öster, anledningen till det är främst två:

Grundidén med podden var inte att vi skulle göra införrepotage, etc, det har blivit så då Öster själva och SMP inte har gett någon vidare information generellt om klubben. Dock har minboll gjort en rejäl uppryckning de senaste året och Öster är på gång med sin kommunikation, som ni redan har börjat märka.

Vi har många lysningar, men procentuellt lite stöd. Först och främst, stort tack till alla er som gav ert stöd till podden via patron och swish. Men att göra detta på sin fritid är inte längre hållbart, visst har vi fått in pengar, men efter skatt och avgifter så blir det en liten summa och det är inte försvarbart att lägga ner de timmarna som framför allt jag har gjort.

Så för att summera, Radio 1930 lever vidare och blir en del av East Front, kanske 5-10 avsnitt per år med supporterfokus. Vi lägger ner patreon och "extrasändningarna".

Hatten av! Jag vet inte om det är ett alternativ, men för mig får ni gärna ha kvar Patreon. Om det känns fel med månadsdragning kan man väl ändra till per avsnitt?

Tråkigt Andreas, veckans höjdpunkt och har lyft upp Corona-åren. Med det sagt förstår jag inte hur ni har lyckats få tid till allt. Tack för detta och jag ser fram emot att följa er även i framtiden!

@NonPhixion sa:

Grundidén med podden var inte att vi skulle göra införrepotage, etc, det har blivit så då Öster själva och SMP inte har gett någon vidare information generellt om klubben. Dock har minboll gjort en rejäl uppryckning de senaste året och Öster är på gång med sin kommunikation, som ni redan har börjat märka.

Helt rätt. Radio 1930 i form av inför, intervjuer m m uppstod i ett vaakum, då Öster inte hade tid (eller ekonomisk möjlighet att köpa tid av andra) att lägga ner på den bevakning supportrar till ett elitfotbollslag vill ha. SmP verkade då också allmänt rätt ointresserade. Nu har Öster fått bättre ordning på ekonomi och marknad och SmP/MinBoll insett att marknaden finns där. Mission accomplished kan man säga.

@NonPhixion sa:

Så för att summera, Radio 1930 lever vidare och blir en del av East Front, kanske 5-10 avsnitt per år med supporterfokus. Vi lägger ner patreon och "extrasändningarna".

Så glad över att höra detta! Jag vet hur ni slitit. Nu blir podden förhoppningsvis mer en grej ni gör för er (och oss!) och utan ekonomiska incitatment kommer också en frihetskänsla att inte behöva prestera.

Helt klart veckans höjdpunkt när podden släppt nytt material. Grym förmåga att få era intervjuobjekt att avslappnat prata på och bjuda på sig själva!

Väl värt varenda krona som patreon. Stort tack!

Klassmaterial i vanlig ordning @NonPhixion

Efter intervjun med Marc har du gjort det svårt för mig att ha honom på tradinglistan. Han är ju en av oss som vill spela upp oss i finrummet.

Det är också slående hur ofta olika spelare återkommer till den positiva lagandan och det ledarskap som utvecklades under Denis.

@Drillo sa:

Klassmaterial i vanlig ordning @NonPhixion

Efter intervjun med Marc har du gjort det svårt för mig att ha honom på tradinglistan. Han är ju en av oss som vill spela upp oss i finrummet.

Det är också slående hur ofta olika spelare återkommer till den positiva lagandan och det ledarskap som utvecklades under Denis.

Säg någon som inte vill göra det

18 dagar senare

Bra intervju med Silverholt i senaste ARPÖ.

@Europaeus sa:

Bra intervju med

Väldigt bra. Ligger ytterligare ett avsnitt ute nu som publicerades i eftermiddag

@lemon sa:

@Europaeus sa:

Bra intervju med

Väldigt bra. Ligger ytterligare ett avsnitt ute nu som publicerades i eftermiddag

Elg hyllar tydligheten i hur Tufa ställer ut koner. Lovande. Och bland spelarna lyfts Svernfors och Westermark fram utifrån träningarna.

@Europaeus sa:

Bra intervju med

Vad är ARPÖ för något?

@Knugen sa:

@Europaeus sa:

Bra intervju med

Vad är ARPÖ för något?

Alla röster pratar Öster, SMPs podd.