Olyckligt och tufft för gruppen med coronasmittan och det vänder upp och ned på den tänkta planeringen.
Jag gillar tankarna att försöka vända motgång till framgång, att när det blåser motvind och jävlas prövas karaktär och vilja och jag har uppfattningen att det går att hitta positiva outcomes ur det mesta. Slå t ex en spik i hybrishallsdörren och träna ute resten av försäsongen.
Först och främst Må alla drabbade och dess närstående klara sjukdomen utan större komplikationer! Med det sagt så vågar jag tänka tanken, att ha 3/4 av truppen ha sjukdomstillståndet bakom sig, utrustade med antikroppar när serien väl startar, kan i längden ha något positivt med sig. Ytterligare smitta kan då bara drabba enskilda spelare och bara i liten mån påverka en laguttagning.
Men i det korta perspektivet har det naturligtvis en klart negativ påverkan och ändrar förutsättningen på planering och struktur på väldigt mycket fram till seriestart om fem veckor. Väljer dock att tro att det trots allt finns tid att få grepp om utbrottet, de nya förutsättningarna och att komma ok förberedda till årets långa resa genom Superettan.