Bra sammanfattningar härovan. Jag blir mer och mer positiv, det här börjar ett likna ett sånt här Öster man helhjärtat ställer sig bakom även om man inser att vi kanske inte är en gjuten toppkandidat i SE ännu.Tycker vi har en sund konkurrenssituation där inte spelare är flera mil från varandra och där vi kan spela med olika killar olika matcher utan att vara livrädda för att kraschlanda för att vi inte håller kontinuiteten. Vårt innermittfält är riktigt häftigt nu när Silka verkar ha bestämt sig för att vilja vara med på resan igen. Hans förvandling är remarkabel.
Några korta tankar kring de spelarinsatser man minns:
- Blomman (Örnblom): Jag ser det som att det nu är gamlingarna som ska fightas om platsen jämte grabben. Inte tvärtom. Fysiskt praktexemplar. Vi kommer att ha sån nytta av honom.
- Ammar: Fick någon form av hjärnsläpp när TFF fick straff, men i övrigt bra. En av få innermittfältare i laget som kan slå de där oväntade passningarna i djupled/cross. Kommer säkerligen att vägas mot Silka, tuff kamp.
- Petar: Fart under fötterna. Härlig spelare på alla sätt. Jag tänker inte muttra "han kanske borde passa ibland" för att det är en jävla ynnest att ha en spelare som vill något med bollen (läs - typ som Levi, men inga jämförelser i övrigt).
- Pavic: Kanske inte syntes jättemycket offensivt idag, men jävlar vilken arbetsinsats. Känns som att hans fysik har åkt upp några notch jämfört med tidigare år, han känns inte längre valpig liksom.
- Drott: Jag har mycket goda förhoppningar. Drotten kändes sådär drottig, precis lagom elak.
- Keene: Har han slutat springa ännu?
- Calle: Spelsugen, rolig, nyckelspelare - men inte längre ensam i laget.