Sammanfattningsvis matchledes: Lite nerv i första halvlek, men mer avslaget i andra. Främst då Linköping hade med sig två elvor till matchen och kvalitén helt enkelt var för låg på deras andra halva. Betydligt piggare ben på de rödblå än vad vi sett hittills den här försäsongen.
Tänkte ge mig på lite spelarbedömningar från min synvinkel:
Rajamohan (provspelare): Inte alls oäven, känslan var att han var rätt ovan vid underlaget och tog lite för lång tid på sig i vissa moment. Omöjligt att uttala sig om värva eller ej baserat på det han visade i matchen, stod inte för vare sig några avgörande misstag eller fulländade nummer.
Stulic: Höll på att ställa till det för sig nån gång men var också bra med när Linköping lyckades skapa några giftiga attacker i första.
Mehic: Jag räknade till en räddning, motståndet i andra var nog helt enkelt för lågt för att kunna bedöma.
Lunkan: Blandade och gav, men ingen vidare giv. Överglänstes av sin mittbackskollega...
Blomman: ...som verkligen visade vad skåpet skulle stå. "Bäst på plan" sa junior brevid mig, och kanske t o m det.
Stefan: Hade det lite jobbigt i första, vi skyller det på matchovana + lite äldre spelare som behöver några matcher på riktigt gräs för att börja glänsa.
Silverholt: Hade också lite jobbigt stundtals, men ett fint steg. Kändes sådär rapp som han var förra försäsongen. Kommer han att hålla i det?
Billy: Också svårbedömd då motståndet inte var det allra bästa i andra när han fick spela. Helt OK utan att glänsa.
Pavic: En av planens bästa. Snyggt 1-0 mål och sådär irrationell som han är när han är som bäst.
Silka: Överraskning som sagt. En av de klart bästa rödblåa i första halvlek. Om han fortsätter på det här sättet och lägger till lite mer skärpa i avsluten så känns det lite som ett jävligt kompetent nyförvärv.
Petar: Också en av planens bästa så länge han orkade. Pavic och Petar, fina kantspelare har vi där.
Avdic: Inte alls oäven. Gjorde ett förbannat snyggt mål.
Persson: Stabil, presterar ungefär som förväntat (se Stefan)
Ahmed: Fin fot! Samtliga inlägg + målet av högsta Superettaklass. Får man säga att vi ÄNTLIGEN har en spelare som kan slå in bollen exakt dit den ska?
Zahirovic: Intressant spelare som definitivt har något. Hoppas att det håller i sig + utvecklas ytterligare.
Ahrn: Alltså jag vet inte. Han känns inte dålig men inte heller bra. Jag vet inte.
Alexandersson: En redi fåvadd som sagt. Klok, välskolad, jobbar hem, löper rätt, är där han ska vara. Glänste inte idag, men har en känsla av det kommer om han får vara skadefri.
Keene: Inställning 100% tillochmed i en träningsmatch mot Linköpings andralag. Fick bara spela i andra, vilket gör det svårbedömt men vafan - jag väljer att se det positivt. Ser laddad ut.