@Hansen sa:
@Bissan sa:
@ubie67 sa:
Appropå en annan domarinsats i matchen, utöver oerhört tveksamma ABW/Stenis-kort: Va fan hände i mitten andra halvlek då filmar-Crona tog livtag på JW framför spelabänkarna vid mittplan o hindrade honom ett närapå friläge, samtidigt som han fick frispark med sig? I mina ögon solklart gult [på gräns till rött] o Österfrispark!!!
Tror det hände i typ minut 88. Totalt galen bedömning där det självklart är JW:s frispark och gult på Crona. Kolla även på reaktionen från Tufa och JW:s närmast uppgivet skrattande efteråt. För domaren var i andra halvlek konstant på Jönköpings sida på ett sätt jag inte skådat på oerhört länge. Oppong är dålig fast oftast ömsesidigt dålig och ojämn. Gårdagens domare dock katastrofalt enögd.
Kan det vara att han i samband med 1-0 då deras målis skadades fick en känsla att han kanske hade dömt fel (jag tycker det verkade rätt) började kompensera till bortalaget men att han sedan inte kunde sluta ända till gränsen av att de fick sparka Östers spelare i huvudet och så då situationen som beskrivs ovan kring Crona/JW. Rätt oerfaren domare tror jag, kände inte igen namnet och det brukar man ju göra.
Tror du kan vara nåt på spåren @Hansen när du bedömer att skadan på målis ger domaren lite dåligt samvete. Därefter är det ju inte många domslut som går mot Crona med flera.
Vår 031 spelar dock hårt och jag anar också en del förstärkningar av situationer i hans fall. Jag tror det ligger honom till last i situationer där han egentligen skulle ha domarens stöd men det döms istället åt andra hållet....