Ja, en ganska befängd tråd. Luktar ”rättshaveristers” lång väg.Jag har varit i byggsvängen i 30+ år o kan inte säkert avgöra om Lutavallen läser sig till sina tämligen tekniska och entreprenad- o upphandlingstekniska inlägg. Eller om han har egen faktisk erfarenhet. Lutar åt det föregående. Oavsett så går dina resonemang (Lutavallen) över huvet på flertalet i denna tråd, gissar jag. Vilket blir bara blir löjligt. Man tar till sig det man vill. Är man sur på styrelser (gamla o nya) så verkar man ty sig till din teori. Annars inte. Sakfrågan går liksom inte att hantera i detta forum. Det handlar inte om ”censur”. Mer om, tycker jag, om standarden/kvaliten på detta i övrigt överlag jävligt roliga o kunniga forum
(Nästan alltid!).
Faller i andras förslag:
Lägg ned tråden för bövelen. Gå till
Medlemsmöten, styrelsen etc etc med dina sakfrågor (spyor).
OBS Jag tar egentligen inte Inte ställning i sakfrågan, men din sammanlagda bedömning av missar i upphandling, garantifrågor, korrosionsrisker/-missar, etc etc…. Jag undrar om det är en rimlig samlad bedömning….. Du verkar övertygad. Nu vet vi det. Och jag vet att det finns stora o små missar i varenda byggentreprenad som gjorts i detta land. Ibland stora, ibland små