@Lutavallen sa:
Denna tråden har lyft problemet med limträbalkarna som enligt uppgift snart skall renoveras. B)
Tråden må vara en pest att följa, och jag bidrar själv till både ironi och sarkasm i ämnet. Men anser att en forumtråd ska tåla alla dessa delar.
Men i sak, så finns det, som självutnämnd killgissare med väldokumenterad hybris avseende mitt egna sunda bondförnuft, definitivt en poäng. En god andel av byggnadsdelarna har fula angrepp, och jag stöttar trådskaparens uppfattning att det i långa loppet kommer att få konsekvenser. Därför förvånar det inte mig om Lutavallens uppgift om förestående renovering stämmer.
Och om det en dag inte visar sig stämma, att tyfusangreppen endast haft kosmetiska effekter, vad har vi i så fall förlorat på att engagera oss och följt denna tråd? Frustration? Högt blodtryck? Kliande eksem?
Jag kan gå på barrikader för yttrandefriheten, även när den avser konstruktion och byggnadsvård.
För övrigt föreslår jag att samtliga, lokala gubbapinkare tar sitt ansvar resterande del av veckan, fyller på och smyger in och tömmer sina pottor och kateter på Vismans gräsmatta , så att pojkarna får en jämn och fin matta att avfärda Norrby på.