@Petter Bengtsson sa:
@jores sa:
Önskar en kvick ytter som kan konkurrera ut Pavic eftersom det verkar som att Teo och Alen inte riktigt är där i sin utveckling. Samt en ny högerback som kan konkurrera ut Tatu. I centrallinjen ser uppsättningen hyfsad ut om det inte blir några spelartapp, gärna ett tredje forwardsalternativ till Nico och Westermark. Tre riktigt bra nyförvärv på de positionerna så tror jag det kommer se bättre ut nästa år.
Menar du konkurrera med istället för konkurrera ut? Den som konkurreras ut får ju ta ett kliv åt sidan och stanna där. Det tycker jag vore synd. Håller annars med dig om vad som behöver plockas in. Nilsson i målet är också ett frågetecken. Han platsar i allra högsta grad (en av höstens bästa och viktigaste spelare), men vill/kan han stanna?
Nej, jag menar konkurrera ut. Alltså att vi värvar spelare som är bättre/har högre potential än de som redan konkurrerar på dessa positioner. Alltså ett litet snäpp upp i kvalitet. Om du specifikt tänker på Pavic och Tatu ser jag absolut en plats för dem i truppen men då kanske mer som back-up än regelbundna startspelare i en elva som ska ta oss till topp tre.
Som jag ser det har vi främst 4 spelare som konkurrerar om ymf-positionerna dvs Isak, Pavic, Teo och Alen. Teo och Alen verkar vara en bit ifrån att på allvar utmana Pavic och Isak om startplatserna och det blir istället Lima eller Westermark som också konkurrerar om inhopp på de positionerna även om det inte är deras naturliga position. Mujanic verkar inte heller utmana på allvar om dessa positioner om man tittar på laguttagning/byten. En riktigt kvick och teknisk ytter står därför allra högst upp på min önskelista inför nästa säsong iaf.