@ubie67 sa:
@Peter
@ubie67 sa:
Halvdanskar i massor samt idel finnar, norrbaggar o islänningar men danskar borde vara tämligen lätträknade. Kan faktiskt inte komma på nån sedan 80-talet!!??
Ge mig gärna danskarna som var här på 80-talet för så här spontant kommer jag inte på en enda dansk som spelat för Öster.
....nog mer än att jag ej minns mer än guldet 81 då jag var tvåtumfyra hög, efter det inte en danskjävel utefter min minnesbild o säkert följt 99% av alla matcher sedan dess. Jäkligt konstigt egentligen!
Ja, konstigt. Elfsborg, Malmö, Djurgården, Landskrona och så vidare har ju haft danskar. Norrköping hade t o m en Peter Hansen. Tror inte jag som 1/32-dansk i East Front 2 räknas, Sigge. :)
Öster har alltså haft jamaicaner, angolaner, en azerbajdzjan (Ponomarev), sierraleonier, kanadensare, chilenare, estländare, sydafrikaner, islänningar, engelsmän och så vidare men ingen dansk.
Sedan har jag för mig att en tidig Östertränare var dansken Kai Frandsen som varit proffs i Italien men för att hitta konfirmation på det får man nog kolla i någon av Östers jubileumsböcker igen.
Sedan blev ju Östertränaren Bosse Johansson förbundskapten i Danmark men det är en annan sak. Och så alla Österspelare som hamnat i danska ligan. Eklund, Gero, Vidarsson, Hutchinson, Magnusson, Grahn, etc. Och Hasse Backe. Men ”omuligt” att hitta en danskjävel i Öster!