@Apotekaren sa:
Johnbosco Samuel Kalu 23 år Slätthög
2019 div 5: 47 mål på 18 matcher
2020 div 4: 11 mål på 4 matcher
Hade varit kul att testa en sån kille som verkligen har näsa för målet
Bara namnet är ju redan legendariskt
Edit: Såg nu att han spelade i Östers futsal lag och vann skytteligan med 33 mål
@Eckart sa:
@Calle01 sa:
Jag kommer inte ihåg vilken tråd vi senast diskuterade statusen på spelarnas fysik, så jag lägger det i denna tråden.
Nu har jag från mycket trovärdiga källor fått reda på att fysiken var alldeles för dålig på spelarna förra året. Jag vill inte säga vem det är, men en person med mycket bra insyn. Och jag har av samma person fått info om att det ser mycket bättre ut redan nu. Nu fick jag än mer tillförsikt än vad jag fick efter matchen mot TFF. Kontraktet skall räddas, med spelarnas. ledarnas, vår och fystränarnas hjälp.
Du är så att säga sist på bollen.. @Manne sa:
Signa Drott, Pavic, Lunkan och Petro.
Jag hoppas även att vi förlänger med Oliver Silverholt som jag tycker har gjort en fin säsong och fungerar väldigt bra tillsammans med Petro. Han har spetsegenskaper. Modern spelfördelande ytterback. Jag hoppas vi tittar på liknande egenskaper för vår nye högerback när han ska scoutas inför 2021 (jag förutsätter att Karlsson skriver på, men tror att det är dags för föryngring. Det ser Denis nog också).
Nu tänker du fel. Varför signa spelare som förra året var en hårsmån från att åka ur (bortsett från Petar) och ligger strax över mitten i år?! Vi kommer aldrig ta nästa steg med Lunkan, Silverholt, Drott och Pavic tyvärr. Däremot är det superläge att attrahera bättre spelare, yngre spelare. Man får aldrig bli nostalgisk när man bygger lag. Stå aldrig still helt enkelt.
Så bara för att spelare som spelade i ett lag som underpresterade en säsong så betyder det att dem inte duger? Fritte, Omondi, Karim, Nalic, Haliti, Georges, Hellberg, Liljestrand och en massa fler bra spelare som hade gått rakt in i vår elva utan problem har alla åkt ut superettan, duger inte dem helt plötsligt? Kolla individuellt och jämför med resten av superettan så håller alla utom Lunkan bra superettan-klass. Argumentet "bättre och yngre spelare" är ju också rätt ologiskt då stor majoritet spelar i större klubbar och akademier medans guldkornen för oss som Superettanklubb haverar i div1 som har varit facit senaste åren då majoritet av dem dominerande spelarna i serien har kommit från div1 för 1-2 år och där måste Öster scouta betydligt mer så man är redo att nappa bra spelare när dem har mindre än 6mån kvar på kontraktet.