Jag vågar inte starta sillytråd 20-21 förrän Ingemar Nordströms orkester börjat lira julmusik så smyger in den här:
All ansvarsfull Österplanering kräver normalt tre scenarion. (-1, +-0 och +1) Av orsak utgår poängläget -1.
(+-0) SE- status
(japp, vi slutar mest sannolikt fyra, eller hur @PeterHansen)
(+1) AS-status
(Vi skvalpar likt Moses i vassen med 8 kamper + ev kval kvar. Med rätt vind och flöde spolas vi upp på en +1-strand.)
Oavsett tillhörighet får följande Silkassnöret
Silka - Lister nästa?
Indianen - va f*n var det?
Sheriffen. Tack för allt
Henning - tack för allt - din plats i hierarkin ska ngn yngre ha.
Oavsett tillhörighet :
* behåller vi målvakter
* ska Petar ha en egen fysio, en rehabassäng och ett isbad
* ska CJ under vintern maxa benböj och drilla extra med Nömgård för att utveckla maxfart, går på boll igen fössta tossdan i mass. Sen säljer vi för fötti till AJAX vid missommar
* behåller vi alltid Pavic, han kommer dessutom från och med 2021självfinansieras genom att ha ett eget pannband som säljs i shopen. Stickat. För övrigt den ende som någonsin får bära pannband i klubben. Och Drott.
* Simon - Din framtid finns i en annan SE förening
* Berg - SE - starter AS - trupp
Beroende på:
* Captain - med hjärta och lungor av rött och blått klarar jag inte av att släppa. Det får nån annan göra.
* JK - SE kontrakt, AS, släpper bara för att lägga till att hans egenskaper MÅSTE ersättas hos annan fwd. Danskt?
* Lundgren - SE - trupp - AS - tack för allt
Jag har säkert missat väsentligheter, men alla yngre ska vara kvar och kriga in i det längsta. Tannus med.
Går vi upp ska vi ha en mittback lika självklar som HBK:s Adde, en oöm mf av klass och en fwd som fyller ut JK:S tröja, förmodligen dansk, britt eller isländsk tror jag. Det MÅSTE vara rätt karaktär.
Visman
Vid allsvensk återkomst projekteras snarast en inglasning mellan läktare och tak, ljussatta glas som i mörker stilfullt exponerar stolta sponsorer, klubblegendarer, kända supporterklubbar och dess falanger. Parallellt sker då besiktning av arenans takkonstruktion, en second opinion på den och följt av en tredagars presskonferens mot inträde.
Tre tränare - förläng ENDAST under förutsättning att de kan förhålla sig ograverat buttra muttrandes, "vi möter ett bra lag", "vi måste upp i prestation" och "tittar bara på nästa match" från nu och till evigheten. Glada och förväntansfulla optimister är i föreningen endast förunnat väskdängare på marknadssidan och matchspeaker.