@Petter Bengtsson sa:
@ojabysupport sa:
@xonitex sa:
Hoppas verkligen Velic ges chansen att fortsätta. Vore dumt att kasta bort möjligheten.
Han spelade oss kvar mot usla lag. Så därför måste vi höja honom till skyarna?
Man kan också vända på det: att vinna mot just de usla lagen är oerhört väsentligt. Till skillnad från tidigare dåliga säsonger vann vi just de matcher som betydde något. Nästan alla segrar var 6-poängare. Därför ramlade vi inte ur, trots att Järdler lämnade efter sig ett uselt utgångsläge. Jag tror att tränarfrågan är löst inom några dagar, men det är bara en känsla.
För övrigt behöver styrelsen förhålla sig till ett besvärande faktum: Järdler har kontrakt och kan därmed lyfta månadslön från klubben ett tag till. Fullt möjligt att han inte snart hittar en ny arbetsgivare. Vilka arbetsuppgifter ska Öster då ge honom? Betalt har han ju, oavsett hur kritiska vi är här. Jag köper inga poänglösa och helt orealistiska näthataråsikter som att han ska städa arenan och liknande. Kanske kan han bli talangscout, även om jag är måttligt nöjd med hans värvningar.
Att ta sexpoängare mot andra looserlag är väl en sak. Där tror jag helt enkelt att vår bättre trupp med rakare spel var den avgörande faktorn. Där får Velic ta åt sig äran för modellen.
Men att inte ha en syl i vädret när det liras boll som i Borlänge, Hällevik och Degerfors, ser jag som oroande. Saknar lite, med risk för att vara allt för krävande här, finess.
Ja jag vet, vi fixade det, men är Velic mogen?
Ser gärna att Velic stannar. Gärna behjälpt av någon mer (eller annan) än KGB..
Roar kanske?