@Eckart sa:
@Slangen sa:
@Berra sa:
@Peter
Tror det blir lite lättare efterhand att hans egna kompisar och gamla lagkamrater inte längre är hans spelare. Tycker det ska vara givet att de spelare som tillsammans ger laget bäst möjlighet att vinna ska spela oavsett om de spelar hela matchen eller delar av den. Ibland tycker jag också att Denis (som har mitt fulla stöd) inte tycks släppa fram en spelare som Zahirovic på åtminstone 20-minutersinhopp fast man från sidan vill tro att det är det bästa för laget för att få en injektion. Samtidigt är jag inte på några träningar och kan inte veta vilka som faktiskt bidrar bäst ihop. Från det man ser på matcherna är spelare som Keene och Sørensen exempel på de man ser i det dolda bidrar mycket och spelare som Mortensen bidrar mer i det öppna. Men om de jag inte ser skulle bidra får jag aldrig veta. Det är väl därför man blir så frustrerad som supporter då känslan är att ”de unga får inte chansen”. Ibland kan det vara som så att de inte TAR chansen. Är det nu Madjed som drar så gav han ju verkligen sig själv inte chansen att ta chansen.
Håller med om man är lite för restriktiv med o ge ungdomar chansen. Framförallt som du nämnde sista 20, där hade jag gärna sett att man bytt in talanger istället för Henningssons typ. Där måste man våga mer.
Håller med. Däremot är det inte rimligt om det stämmer att spelare som kommer från ungdomslagen kräver garanterad speltid för att flyttas upp till a-laget. Spelare med den attityden kan vi lika gärna släppa, i min mening (utan att för den skulle veta vad som gäller i just fallet med Madjed). Örnblom är ett föredöme här, skrev på ett långt kontrakt, accepterade utlåningar neråt för att skaffa sig speltid och rutin och har sedan tagit chansen när han fått den.
Fast ska man göra pengar på spelarförsäljningar så måste man ge dom chansen tidigt och gärna anfallare. Och där är Öster på tok för fega!
Ja, jag håller som sagt med om att de borde få chansen i högre grad än de får nu. Det jag är emot är att de ställer märkliga krav på speltid utan att först ha gjort sig förtjänta av det genom att prestera på träning och i gruppen.