@Villenyblom sa:
Westermark är bättre än keene i varje kategori. Snabb, extremt löpvillig, har ett ganska bra skott och en duglig teknik. 7+2 i ett sorgligt LSK är inte kattpiss så usla som dem har vart iår
Vi har diskuterat Westermark och Keene tidigare, du och jag, och jag står fast vid min åsikt att Westermark är en budget-Keene. Men om han kommer hoppas jag så klart att jag får väldigt fel! Jobbig att möta verkar han ju vara i alla fall. Och bra ålder.
Ang. KJL. Det är lite märkligt här inne ibland att folk ofta framhärdar i att vi ska ge yngre spelare chansen, samtidigt ska vi bara värva spelare som går direkt in i startelvan. Det går inte riktigt ihop. Mattias har sett väldigt lovande ut när han har spelat. Om Örnblom (tokgiven) stannar och Mattis fortsätter ta kliv kan vi inte plocka in en mittback på typ Oliver Ekroths nivå och sen inte gnälla för att Mattis inte får spela.
Så länge Örnblom blir kvar tycker jag en mittbacksuppsättning med honom, Månz, Mattis och KJL låter bra. Örnblom är ny fanbärare, Månz håller hyfsad SE-nivå, KJL gör det när han är frisk och har därtill gigantiskt Österhjärta, Mattis kan förhoppningsvis fortsätta utvecklas och gör han det kan han vara startman redan från typ sommaren nästa år om det vill sig väl. Det kommer han inte vara om vi plockar in ett etablerat namn. Detta förändras givetvis om Örnblom skulle gå, då måste vi ha in en mittback av hög Superettanklass.
KJL är nog billigare än Lunkan och dessutom kan det ju vara så att Lunkan inte vill stanna. Han känner förmodligen att han (rättmätigt enligt mig) är bakom Örnblom och Månz och vill väl spela. Kan säkert få mer speltid i ett annat SE-lag.