Dagens kräks.
Vad är det egentlige för typ av skador som Petar dras med, och som mer eller mindre säkert håller honom ur spel, men som inte kan nämnas? Baksidor? Ljumskar? Hemoröjder? Vattkoppor?
Personligen så vill jag verkligen att Öster går vidare med alternativen, eller helt enkelt bara tackar nej. Likt någon skrev innan är jag inte rädd för att starta serien utan en ersättare på plats. Det skulle ge Billy, Zahirovic, Tetris Teodorakis eller vem mer som nu skulle kunna vara aktuell, verklig möjlighet att ta plats som starter. Detta har vi nämligen råd med då vi i övrigt har en homogen grupp. Då utgår jag från att vi redan har adderat en riktigt bra mittback.
Om det sedan känns tunt fram till uppehållet så adderar vi då ett etablerat namn eller lockar över ett bra ungt prospekt som vill upp och tävla på nästa nivå.
Utan att veta var kostnaden för Petar ligger, så är jag dötrött på signalen som spelare agent signalerar med att fika runt efter annat kontrakt samtidigt som vi erbjudit både smörgåsbord och roll i laget som varit friare än något annat. Östers IF och medspelarna i laget är värda mer respekt än vad de visas nu.
Så. Nu känns det bättre.