@Lutavallen sa:
Gjorde Öster en fel prioritering som 8nte satsar mer på spelare och i stället satsade på administrationen. Andra lag i serien har gjort stora satsningar på spelare, man blir orolig inför säsongen.
Vi har noll poäng Lutis och allting är ovisst så det finns absolut anledning att vara orolig denna tid på året. Men Öster har investerat ordentligt i potential, i spelare som är ivriga att visa upp sig och verkligen blir spelare som gör skillnad. Alla kommer inte lyckas, men någon eller flera kommer skriva stora utropstecken under året.
Utöver det har vi en inspelad mittfältsgeneral i MRS som kommer vara det bolltrygga navet att bygga runt. Jag tänker att det är ett mer tacksamt läge än vad lag som TFF och HIF besitter. Som jag ser det kan TFF bara misslyckas eller leva upp tillförväntningarna.
Jag säger det igen. Nyckeln kommer vara att vi sätter en defensiv och får ett målvaktsspel som är i nivå med förra året, då kommer offensiven att kunna växa till något bättre under året. Visar första åtta omgångar att påfyllnad behövs, ja då får föreningen lätta på lädret och skicka ut Rasmus med en shoppinglista.
Det är inte för inte en så försiktig och ödmjuk fotbollskännare som Svensson den yngre tror att hans Öster kan spela allsvenskt redan nästa år.ref Radio 1930.