Villenyblom @Ols sa: Det är en ganska intressant situation som uppstår om Calle J säljs. Hur kommer Öster agera? En tillfällig lösning - lån, en värvning med tanke på framtiden eller ingen alls. Dvs samla i ladorna till nästa fönster då Stavljanin fått tid att utvärdera truppen. Men om man plockar in någon nu. På vilken position? Drott o Nordstöm är ju båda borta en längre period. Det kan ju bero på vilken grundorganisation som Öster främst kommer att formera laget utifrån under hösten. Men jag tror att vad som händer kommer att ge en antydan om vem som nu bestämmer den sportsliga riktningen i Öster. Magnusson/Stavljanin eller Velic. Velic sköter allt relaterat på plan och låt dem andra ta hand om resten
Slangen @Ols sa: Det är en ganska intressant situation som uppstår om Calle J säljs. Hur kommer Öster agera? En tillfällig lösning - lån, en värvning med tanke på framtiden eller ingen alls. Dvs samla i ladorna till nästa fönster då Stavljanin fått tid att utvärdera truppen. Men om man plockar in någon nu. På vilken position? Drott o Nordstöm är ju båda borta en längre period. Det kan ju bero på vilken grundorganisation som Öster främst kommer att formera laget utifrån under hösten. Men jag tror att vad som händer kommer att ge en antydan om vem som nu bestämmer den sportsliga riktningen i Öster. Magnusson/Stavljanin eller Velic. Det är väl ingen tvekan om att sportchefen bestämmer den sportsliga inriktningen.
BKBiceps Måste väl ändå in ersättare om man tappar Calle och har både Drott och Billy långtidsskadade.
ÖIF135 Hoppas verkligen att Calle ersätts på ett bra sätt nu. Med Calle och Isak på varsin kant så kände jag att (något överdrivet kanske, hybris kanske) vi nästan kunde gå rent resten av serien och faktiskt nå allsvenskan snart.
Oldtimern De här var verkligen inte en rolig nyhet sälja bästa spelaren, känns ju riktigt dåligt, var det därför man köpte Magnusson, så allt prat om hur bra dessa skulle gå ihop, även från dem själva var skitsnack. Stämmer uppgiften om priser långt under milioner blir man ännu mer bedrövad
Ingemar @Labila Kabila sa: När jag rundade arenan igår efter matchen, så satt Vito med Calle i spelarloungen. Jens Magnusson2 kom med pizza, så är de slipade så tvingade de Calle att kvittera pizzan med en signatur och vidhängande dokument så som ett nytt kontrakt ;) Men det troligaste är att de bara pratade om vilken match Calle gjorde :( Nu vet vi vad som avhandlades över pizzan. Labila var etta på bollen.
xonitex @Simba sa: Är väl inte otänkbart att förväret av Magnusson blev möjligt iom försäljningen av Calle. Jag tror vi går plus på affären med att sälja Calle o ta in Isak. Men jag är kanske naiv. Vill tro att man gör bedömningen att man fixar nytt kontrakt och ser till att få betalt för Calle så man satsa vidare mot 2025, som så fint är målsättningen.
VV-Oppnasitt84 @xonitex sa: @Simba sa: Är väl inte otänkbart att förväret av Magnusson blev möjligt iom försäljningen av Calle. Jag tror vi går plus på affären med att sälja Calle o ta in Isak. Men jag är kanske naiv. Vill tro att man gör bedömningen att man fixar nytt kontrakt och ser till att få betalt för Calle så man satsa vidare mot 2025, som så fint är målsättningen. Så skulle man kunna resonera om man är optimistiskt lagd. För egen del känns det lite som att vi är tillbaka på ruta ett gällande sommarens silly. Hoppas att Vito har en plan och att det kommer in en hyfsad ersättare för Calle.
Oldtimern Så alltsom var så lyriska över Calle o Isak äntligen ihop, gråter blod nu, de var inte länge vi fick vara glada över det. Bägge offensiva krafterna nu borta i nästa match nu då. Frågan är ju varför man gör detta , är ek sämre än vi anar
Eckart Att sälja Calle under detta fönster har hela tiden varit en målsättning både för Öster och Calle.
ÖIF135 @Oldtimern sa: Frågan är ju varför man gör detta , är ek sämre än vi anar För att om ett halvår hade vi kunnat få 0 kronor för han.
Slangen @ÖIF135 sa: @Oldtimern sa: Frågan är ju varför man gör detta , är ek sämre än vi anar För att om ett halvår hade vi kunnat få 0 kronor för han. Det har väl inte direkt varit nån hemlighet att förhoppningen har varit att sälja Calle så ingen kan väl bli förvånad. Ganska uppenbart att han skulle gå vidare. Klart bättre att vi säljer honom utomlands nu än att han går gratis till allsvensk klubb i vinter imho. Hade varit en annan sak om vi haft en lite mer realistisk chans på att gå upp i år. Men kontraktet ska vi klara även utan Calle.
Villenyblom @Lutavallen sa: Ambitionen är Inte att nå Allsvenskan förefaller det som. Jo men hellre 500k+ och en ny ersättare än att Calle spelar resten av säsongen och sedan går som bosman, särskilt när vi har 8p upp till kvalplats. Sen är det också en utköpsklausul dvs att Öster inte har någon rätt att säga nej
Redarmy88 Känns absolut som att calle är en spelare som vi behöver ersätta. Är ganska övertygad om att vi också kommer att göra det. Kanske kliver vito fram redan här.... En ny spelare är nog klar inom kort
Ryltan Vad menas med detta” Östers IF kommenterar aldrig ekonomiska uppgörelser gällande spelare eller andra klubbar, men kan dementera att uppgifterna som florerat i media (SMP/Minboll) avseende Calle Johanssons eventuella övergång stämmer. ”?