@jores sa:
@Slangen sa:
@ÖÖIIFF sa:
@lemon sa:
@ÖÖIIFF sa:
Problemet blir ju lite i som i alla lag då det kommer in nya spelare att det helt plötsligt blir ökad konkurrens, ponera nu att det kommer in en lånespelare in o får spela varje match (antar med Preben främst), då finns flertalet gubbar som får mindre speltid där framme med också KFF som säkert startspelare. Denna konkurrens kan både vara av godo eller ondo o ej lätt för en tränare, o ena sidan har man bara gjort 11mål på en halv serie nog bara se till att maka sig åt sidan för tillfället, då har man ju inte riktigt gjort sitt jobb o får bara räkna med att stå i garderoben ett tag o ta sig i kragen. Räknar inte med en succé direkt, men säkert av gode sista 10st matcherna, där det gäller plocka lite treor för behagligt avstånd till bottenkollegorna, för nån topplacering kan vi nog redan glömma.
Gett upp hoppet om topplacering redan? Det är många poäng kvar att spela om. Lossnar det i offensiven så kan det lossna ordentligt.
Klart man vill men bemärk skrev "nog", historiskt talar mkt lite att det skulle lossna ordentligt för ett lag som kört tokfast som vi är nu, även om nån spelare kan komma in o leverera ok nu sista halvan av serien. Bara realist, en tråkig sådan...
Krävs ju också att en rad andra lag på nedre halvan tar poäng av lagen över oss för att vi ska kunna avancera i tabellen. Då ser jag hellre att bottenlagen förlorar och att vi slutar ungefär där vi ligger nu.
Precis. En placering mellan 5-10 ser jag som realistiskt med tanke på hur det har sett ut hittills.
Jag drömmer alltid om Allsvenskan, ta inte drömmen i från mig! :(