@Tompa sa:
Jag tänker på spelare som Lundgren, Lindner, Crona, Strömberg. Samtliga är spelare vi har ratat, men lyckas bra i andra klubbar som f n är bättre placerade än vi. Vi kan jaga nya spelare hur mycket som helst, men det avgörs ändå av hur man bygger laget. Med laganda, ett jävla löpande och en fungerande spelidé kommer man långt. Får man ihop de tre delarna behöver man inte ha elva toppnamn i truppen. Då räcker det vi redan har gott och väl.
Lindner är väl den enda av dem som spelar i en klubb som för närvarande är på en tydligt bättre nivå än Öster och det hade lika gärna kunnat vara säg Stenberg om han hade råkat hamna i Varberg. Alla de nämnda är okej SE-spelare men inte mer. Strömberg har ju inte blivit magiskt mycket bättre rent färdighetsmässigt sedan i fjol och då var det ingen här som sörjde att han inte tillhörde Öster. Gäller för övrigt även de andra också.
Freddy Söderberg var helt misslyckad hackkyckling i Hammarby, vände till Öster och sköt upp oss i Allsvenskan. Ibland kommer spelare som är av typisk SE-klass in i sådana stim. Ibland inte. Helt övertygad om att Öster har ungefär lika många sådana (som gjort det i Öster) som sådana som varit trötta i Öster och sen varit helt okej till bra någon annanstans.
För övrigt har jag "försvarat" Velic tidigare eftersom det enligt mig inte gått att kräva särskilt mycket mer resultat än det han levererat de föregående säsongerna. Börjar vackla lite nu dock. Men jag är övertygad om att det viktigaste som har hänt i Öster på flera år är Jens och Vito. Det kommer bli bra och de kommer att byta ut Velic om resultaten inte kommer/om de ser att resultaten inte kommer att komma. Detta blir ett mellanår men jag känner mig ganska lugn med det, om än inte direkt UNDERHÅLLEN.