@Slangen sa:
@Ruuben sa:
Vad jag kan sammanfatta så vill Velic följande:
•Bygga laget bakifrån
•Kommer vara extremt vältränade
•Spela en offensiv fotboll
•Föryngra truppen (mao lämnar några äldre, och det är inte JP jag syftar på)
•Använda sig av 2 spelsystem beroende på motstånd (3-5-2 & 4-4-2?)
•5-6 nya spelare in.
•Bli ett stabilt SE-lag
Känns i teorin som det bästa från Askebrand respektive Järdler. Återstår att se om Velic lyckas omsätta det i praktiken och om får in rätt spelare.
Ska sägas också att pappren är inskickade till sista steget i tränarutbildningen. Det räcker med att Velic blir antagen för att han ska få verka som tränare och det räknar klubben med att han blir. Behovs alltså ingen skuggtränare med licens vid hans sida längre.
Ja precis, han va ju också inne på att han får se hur truppen kommer se ut och anpassa sig lite efter den, kanske något Järdler skulle gjort.
Det är alltid en chansning med att anställa nya tränare och det finns aldrig några garantier för hur det ska bli. Vissa hade velat se en etablerad tränare, men jag tycker det är kul när Öster har ”fostrat” en tränare, som dessutom förmodligen inte kräver så mkt i lön som en Magnus Pehrsson/Peter Swärdh-tränare utifrån hade krävt.
Velic va ju också inne rätt mkt på att gruppdynamiken i Superettan spelar stor roll för resultaten och hur viktigt det är att den prioriteras.
Vi kan bara hålla tummarna att allt kommer klaffa.