@penseln sa:
@Vikash sa:
@Slangen sa:
@Manne sa:
Som spekulerats om i Värnamo-tråden: Kusu har utgående kontrakt hos Norrköping.
Kan vi säkra Mujanic på lån över 2022 tycker jag även det kan vara värt att fundera över, men det blir väl en fråga lite närmre seriestart 2022, när bygget börjar falla på plats. Lite liknande tankar kring Lima. Ingen av dem är givetvis aktuella för en permanent övergång.
Har Nilsson en framtid i MFF? Hur mycket tror man på honom där? Jag tycker han ser bättre och bättre ut. Om Malmö gillar hans potential så är det givetvis en utesluten tanke annat än fortsatt lån och nästa säsong tror jag inte man vill bygga framgångar på lån.
Håller definitivt med om Kusu och Mujanic. Lima, mer tveksam, där ser jag kanske hellre att vi tar in någon permanent. Max ett lån när vi börjar säsongen, och då väljer jag Mujanic framför Lima.
Nilsson tror jag aldrig vi får loss. Hamnar han inte i MFF bör nån allsvensk klubb vara intresserad. Är faktisk orolig att han ska peta Diawara redan under hösten.
Kan lugna dig, jag lovar att Diawara kommer att stå hela hösten för MFF om inte något händer med honom (eller Dahlin kommer tillbaka så klart). Börjat bra där och är åtminstone en klass bättre än Nilsson.
Med det sagt gillar jag Nilssons lugn men han överskattas nog lite här inne, är min känsla. När han väl sätts på ordentliga prov är min uppfattning att han blandar och ger. Bättre på de kommunikativa delarna av spelet liksom med fötterna än vad han är på att rädda bollar egentligen. Och för att förtydliga in absurdum: jag tycker han är bra, känner mig lugn med honom i Öster, men någon allsvensk målvakt ser jag inte att han är i dagsläget. Allra minst en målvakt för ett allsvenskt topplag.
Jag håller med om att Nilsson överskattas.Han är för ojämn.
@ÖIF135 sa:
Nilsson är verkligen inte överskattad
Jag tycker inte alls att han är för ojämn för Öster. Men att tro att han i nuläget skulle hålla en nivå där han löser att mer än någon enstaka match spela i MFF är verkligen att överskatta honom.