Slangen @ÖIF135 sa: @Vikash sa: @Slangen sa: Moldaviske Radu Mitu som Vasalund plockade in i målet i somras tycker jag har sett intressant ut. Född 94. Han spelade där förra säsongen också men var borta skadad första halvan av den här. Rätt hög högstanivån men lite flaxig. Han var ju urkass förra veckan på visman Var han? Han kan inte gärna lastas för målen och i övrigt testades han väl inte så mycket. Svårt att säga att han har varken bra eller dålig. Däremot höll han ensam nere siffrorna till bara 1-0-förlust mot Västerås häromdagen.
xonitex @Calle01 sa: @xonitex sa: Fyll gärna på med intressanta spelare inför 2022. Denna spelare har jag aldrig sett men intressant utifrån stats och ålder/utvecklingspotential. Börjar med Assyriskas nr 9, Antonio Yakoub, född 2002. Är också hans moderklubb och lyftes 2019 upp i a-laget, gjorde då 9 mål på 17 matcher. 2020 gjorde han 10 mål på 13 matcher när Assyriska gick upp till div 1. I år ligger Assyriska sist just nu i div 1 norra och han har lyckats med 12 på mål 25 matcher. Jag skulle väldigt överraskad om Östers IF någonsin kommer att göra affärer med Assyriska igen. Om det är Assyriska från Södertälje som han spelar i. Är hans kontrakt utgående kanske det är en annan sak. Hur menar du? Det var väl inte några problem med Assyriska vid den affären, snarare Lyngby.
Calle01 @xonitex sa: @Calle01 sa: @xonitex sa: Fyll gärna på med intressanta spelare inför 2022. Denna spelare har jag aldrig sett men intressant utifrån stats och ålder/utvecklingspotential. Börjar med Assyriskas nr 9, Antonio Yakoub, född 2002. Är också hans moderklubb och lyftes 2019 upp i a-laget, gjorde då 9 mål på 17 matcher. 2020 gjorde han 10 mål på 13 matcher när Assyriska gick upp till div 1. I år ligger Assyriska sist just nu i div 1 norra och han har lyckats med 12 på mål 25 matcher. Jag skulle väldigt överraskad om Östers IF någonsin kommer att göra affärer med Assyriska igen. Om det är Assyriska från Södertälje som han spelar i. Är hans kontrakt utgående kanske det är en annan sak. Hur menar du? Det var väl inte några problem med Assyriska vid den affären, snarare Lyngby. Jag har hört annorlunda, från källor som är väl insatta i Öster och som jag litar på. Men eftersom jag får känslan av att det jag hört inte är vida spritt och att jag inte vill berätta på forumet vad jag hört så lämnar jag det här ämnet nu.
VV-Oppnasitt84 Önskar en kvick ytter som kan konkurrera ut Pavic eftersom det verkar som att Teo och Alen inte riktigt är där i sin utveckling. Samt en ny högerback som kan konkurrera ut Tatu. I centrallinjen ser uppsättningen hyfsad ut om det inte blir några spelartapp, gärna ett tredje forwardsalternativ till Nico och Westermark. Tre riktigt bra nyförvärv på de positionerna så tror jag det kommer se bättre ut nästa år.
Manne Enig med ovan. Det beror på vilken väg vi vill gå, men en kreativ offensiv mittfältare är avgörande. Ytter om vi vill prioritera kanterna, tia om vi vill spela centralt. Calle var dominant stundtals men saknade slutprodukt, Petar var dominant och effektiv men skadad och hemma/pengakär. Egentligen är det en sådan gubbe vi behöver. Isak är skottglad och löpstark men kanske inte tillräckligt irrationell? Tatu och Mortensen behöver konkurrens/backup, helt klart!
Petter Bengtsson @jores sa: Önskar en kvick ytter som kan konkurrera ut Pavic eftersom det verkar som att Teo och Alen inte riktigt är där i sin utveckling. Samt en ny högerback som kan konkurrera ut Tatu. I centrallinjen ser uppsättningen hyfsad ut om det inte blir några spelartapp, gärna ett tredje forwardsalternativ till Nico och Westermark. Tre riktigt bra nyförvärv på de positionerna så tror jag det kommer se bättre ut nästa år. Menar du konkurrera med istället för konkurrera ut? Den som konkurreras ut får ju ta ett kliv åt sidan och stanna där. Det tycker jag vore synd. Håller annars med dig om vad som behöver plockas in. Nilsson i målet är också ett frågetecken. Han platsar i allra högsta grad (en av höstens bästa och viktigaste spelare), men vill/kan han stanna?
VV-Oppnasitt84 @Petter Bengtsson sa: @jores sa: Önskar en kvick ytter som kan konkurrera ut Pavic eftersom det verkar som att Teo och Alen inte riktigt är där i sin utveckling. Samt en ny högerback som kan konkurrera ut Tatu. I centrallinjen ser uppsättningen hyfsad ut om det inte blir några spelartapp, gärna ett tredje forwardsalternativ till Nico och Westermark. Tre riktigt bra nyförvärv på de positionerna så tror jag det kommer se bättre ut nästa år. Menar du konkurrera med istället för konkurrera ut? Den som konkurreras ut får ju ta ett kliv åt sidan och stanna där. Det tycker jag vore synd. Håller annars med dig om vad som behöver plockas in. Nilsson i målet är också ett frågetecken. Han platsar i allra högsta grad (en av höstens bästa och viktigaste spelare), men vill/kan han stanna? Nej, jag menar konkurrera ut. Alltså att vi värvar spelare som är bättre/har högre potential än de som redan konkurrerar på dessa positioner. Alltså ett litet snäpp upp i kvalitet. Om du specifikt tänker på Pavic och Tatu ser jag absolut en plats för dem i truppen men då kanske mer som back-up än regelbundna startspelare i en elva som ska ta oss till topp tre. Som jag ser det har vi främst 4 spelare som konkurrerar om ymf-positionerna dvs Isak, Pavic, Teo och Alen. Teo och Alen verkar vara en bit ifrån att på allvar utmana Pavic och Isak om startplatserna och det blir istället Lima eller Westermark som också konkurrerar om inhopp på de positionerna även om det inte är deras naturliga position. Mujanic verkar inte heller utmana på allvar om dessa positioner om man tittar på laguttagning/byten. En riktigt kvick och teknisk ytter står därför allra högst upp på min önskelista inför nästa säsong iaf.
JFA Blir förvånad om Mortensen stannar en säsong till, han är otroligt bra just nu, det bör ha snappats upp av fler än av oss. Tror att en etablerad forwardsvärvning är det absolut viktigaste inför nästa säsong.
xonitex Tror absolut klubbar är intresserade men tror inte han lämnar, då måste ett lag köpa ut honom. Är tveksam till att allsvenska lag skulle göra den chansningen t ex.
Ruuben Jag tror däremot inte att han kommer lämna. Svårt å se att Öster skulle sälja honom för en liten peng som man möjligtvis kan bli erbjuden. Helt enkelt gjort för lite mål för att ett allsvenskt lag skulle värva honom. Känns som att han är på den nivån han ska va för superettan.
xonitex Slänger in ett till namn: Marcus Burman, Akropolis. Mittfältare, 25 år. Gjort den hel del mål o assists i denna ligan; 6+7 ifjol och 7+1 i år.
JFA Ni kan ha rätt gällande Mortenssen (det hoppas jag, alternativt en stor pengasäck i utbyte för honom). Men tycker att vi behöver få in minst en anfallare till som kan konkurrera om platsen på ett skarpare sätt än JW gör i nuläget.
Villenyblom Från påsen gott&blandat, alla utgående. Målvakter: Joelsson(tvek), Okeefe, Bergman, Försvarare: Manns, Lindqvist Mittfält: Burman, Rubio Sivodedov, Lushaku, Lundin(tvek), Kamp, Amatkariyo Anfallare: Omondi(tvek), Felicia,
VV-Oppnasitt84 @Villenyblom sa: Från påsen gott&blandat, alla utgående. Målvakter: Joelsson(tvek), Okeefe, Bergman, Försvarare: Manns, Lindqvist Mittfält: Burman, Rubio Sivodedov, Lushaku, Lundin(tvek), Kamp, Amatkariyo Anfallare: Omondi(tvek), Felicia, Moro då? Också utgående och kanske läge för en nytändning i SE?
Calle01 @xonitex sa: Vito kanske kan locka hit Agon Mehmeti? Gillar honom. Vet dock inte fysiska statusen. Är han verkligen något för oss? Inte mycket utvecklingspotential där.
xonitex @Calle01 sa: @xonitex sa: Vito kanske kan locka hit Agon Mehmeti? Gillar honom. Vet dock inte fysiska statusen. Är han verkligen något för oss? Inte mycket utvecklingspotential där. Lite ambivalent är jag ändå, såklart. Kanske som du säger smartare att satsa på annan spelartyp med hunger och potential. Men en duktig i forward när han är i slag.
Ols Det är alltid kul att spekulera under ss men i år för Östers del lär den väl bli ganska lugn. Få spelare sitter på utgående kontrakt och få torde intressera klubbar högre upp i näringskedjan. Dessutom har Öster ett ganska framgångsrikt U19 lag. Någon kommer kanske att lyftas upp. Ser man till truppen och tänker att laget ska spela med grundformation 442 och att den ska innehålla två spelare på varje position är det väl inte mer än ett par ytterbackar och en offensiv spelare som ska in.