@jores sa:
@fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
@Manne sa:
Rör sig Varberg-affären till och med den underåriga spelare som lämnade Öster? Alla kan göra fel, och jag lider såklart med en yrkesperson som möjligen kan ha skjutit hela sin karriär i sank iom detta. Men, som Kalle är inne på. Fan vad det stinker. Här har mycket velat ha mer.
Visst vill man ha ett uppföljningssamtal i Radio 1930 @NonPhixion ?!
Men hallå, han har gått utbildning på området, det är välkänt att det är förbjudet med 3:e parts ägande, ändå är det lite synd om honom.......
Att misslyckas en gång kan vara ok, men tre? Hårresande faktiskt och som jag ser det ett för kort straff.
Snabba cash som lockar säkert. Hade kunnat bli många extra miljoner rakt ner i fickan. Tänker att det kan vara svårt att motstå frestelsen för en ung kille och att det då blundas för de negativa konsekvenser agerandet kan få. Blir nog en smärtsam lärdom det här, frågan är om agentfirman kommer att vilja ha kvar honom.
Som jag tjatat om tidigare är spelaragent en senior roll. Agenten måste förstå regelverket och kunna tänka långsiktigt och hjälpa unga spelare både karriärmässigt och ekonomiskt. Svårt att tro att en 20(ish)-åring är kapabel till det. Sen har det så klart inte bara med ålder att göra. Känner till flera agenter som är äldre och inte kan motstå pengar under bordet.