@Slangen sa:
@Sääf sa:
Tror ändå Stulic behöver ha en målvakt jämte sig som han känner konkurrens av. Så han fortsätter utvecklas. Men svår situation i målvaktsfrågan. Tror många vill vi satsar på Stulic, även jag. Men samtidigt är det ju en chansning, han är oprövad på denna nivån.
Angående Lunkan så tror jag det är bäst för alla parter. Tycker det stora delar av säsongen har varit stökigt i mittbackslåset och jag tror det är nödvändigt att antingen Månz eller Lunkan lämnar.
Man måste ju också ta hänsyn till vad Stulic vill. Han kanske inte alls är sugen på att som 17-åring gå in och ta fullt ansvar utan är tryggare med en mer rutinerad som kan vara förstanamn så han kan slussas in lite försiktigt. Han har väl fortfarande inte gjort en enda tävlingsmatch på seniornivå?
Helt rätt. Sen det man hör är att han har ett väldigt moget spel och fötterna på jorden. Skriva ett kontrakt med äldre rutinerad målvakt på 1+1 som Stulic kan lära av och tävla mot.
Som sagt svår ekvation. Någon gång måste grabben få chansen på riktigt annars drar han väl vidare.