@ÖIF135 sa:
@Peter
@ÖIF135 sa:
@Peter
Victor Stulic
Oskar Ekman (Ny)
Stefan Karlsson
Filip Örnblom
Victor Ericsson
Månz Berg (Förlängning)
Ylli Podrimcaku (Ny)
Fritiof Björkén (Ny)
Christian Ljungberg
Mattias Pavic
Jonathan Drott
Calle Johansson
Johan Persson
Benjamin Tannus
Oliver Gustafson
Matej Jazvic (Ny)
Gustav Ahrn
James Keene
Gjenis Zeqiri (NY)
Herman Johansson
2+6+8+4 = 20
Något sånt här skulle väl vara lagom.
Är lite allergisk mot att ha Stulic som tredjemålvakt då jag tror att han drar då.
I 4-2-3-1 kan någon av anfallarna vara en av de tre bakom toppforwarden.
Podrimcaku är bara ett namn som ska symbolisera en vänsterback som behövs. Fritte kan säkert spela där men om Podrimcaku som pga semesterresa inte kunde spela idag ansluter kan ha bli ett alternativ där. Öster är ju tydligen intresserade i alla fall.
Väldigt oprövad trupp, dessutom tyckte jag att Oscar Ekman inte alls såg bra ut. Värdelös med fötterna. Mathias Karlsson är ett bättre alternativ.
Ja, Ekman är väl liksom Ylli bara ett exempel för att påvisa lagom storlek och utseende på truppen i fördelningen mellan lagdelarna. Ett alternativ till att ta in spelare som Gjenis/Herman kan också vara att bara ta in en och istället flytta upp Alen Zahirovic.
Vill inte se en trupp på typ 26 spelare som i somras där man får låna ut två och ett par ändå inte ens är nära matchtruppen. Vill ha en vältränad, tajt och smal A-trupp med spets i form av Örnblom, Sheriffen och att någon i anfallsledet hittar flow. Kolla Varberg i år. Verkligen inte många spelare utan en rätt så intakt startelva. Lite som i Öster 2012 (där man mest bara tvingades att byta Vidarsson mot Bergholtz på sommaren för att Vidarsson ville åka hem till Island). Den kontinuiteten skulle vara så skön att se men för att få det behövs en start på serien som inte skapar panik och velighet.
Förstår dig, jag står mest för att en anfallare som har gjort en del mål i åtminstone divison 1 ska in.
Gärna det. Ahrn, Keene, div1-skyttekung och Zahirovic köper jag som forwardskvartett. Just kvartett även viktigt för att Keene säkert kommer vara ömsom skadad, ömsom avstängd i perioder.
Att jag bortser från Helg och Pedro är att det räcker med Keene när det gäller att avlöna spelare som man vet går sönder emellanåt. Ska man ha en liten trupp behöver det vara spelare som håller.