@ÖIF135 sa:
Har tagit mig friheten att skriva några övergångar öster kunde behöva, har gått realistiskt och skrivit spelare som kan tänka sig att gå till Öster.
Skriv gärna vad ni tycker :)
Ekin Bulut, Vasalund
Vann skytteligan i Division 1 norra
Isaac Boye, Umeå (på lån från Örebro)
Gjorde mycket mål i norrettan och även två mot frej i kvalet. Tillhör örebro så borde gå att plocka in
Philip Hellqvist (Brommapojkarna)
Kan spela både anfallare och bakom anfallaren. Gjorde en del mål allsvenskan 2018 och om han inte hade varit borta stora delar av denna säsongen så hade han nog hållt BP kvar i Superettan. Visade hur bra han var när han kom tillbaka.
Gjenis Zeqiri, Laholm
Dålig koll på han här men tog med han för att han nämnts tidigare. Ska provspela med öster om jag förstår rätt
Linus Olsson, Landskrona
Vann interna skytteligan i Landskrona denna säsongen. Kan bli Helgs ersättare
Sumar Almadjed, Landskrona
Väldigt bollskicklig mittfältare, hade plockats från division 2 enligt kommentatorn
Besard Sabovic, Djurgården
Var på lån i Dalkurd senaste säsongen och var nog lagets bästa spelare. Kan vara nyttig för Öster.
Pedro Ribeiro, Ik Frej
Frejs kapten, kan spela både mittback och mittfältare. Lite tveksam på denna då det kanske inte är den spelartypen vi behöver men om Johan skulle lämna/lägga av så är det rätt ersättare
Fritjof Björkén, Brommapojkarna (utgående kontrakt dock)
Ja vad behöver jag säga, vi alla vet hur bra han är våran högerspringare ;)
Freddy Winsth, IFK Värnamo
Jag nämnde honom i somras när det såg som mörkast ut men istället lånades Johannes Vall in. En väldigt bra vänsterback som förtjänar att spela högre än division 1
Philip Andersson, Landskrona
Jag tyckte själv att han var bättre än Nwadike. Landskronas kapten vore en perfekt mittback att ta in. Vill han lämna landskrona är frågan dock...
Nu har jag tagit min tid så läs gärna igenom och säg vad ni tycker :)
Bra lista! Jag skulle vilja lägga till de här spelarna underifrån:
Anton Agebjörn, Oskarshamn (kan spela innermitt, yttermitt och vänsterback. Har till och med vikarierat som mittback)
Tarek Alnator, Husqvarna (kan spela som ytter på bägge sidorna eller som forward i tvåmanna-anfall)
Adrian Petersson, Åtvidaberg (mittback och högerback med u-landslagsmeriter)
Teddy Berqvist, Kristianstad (välskolad anfallare i bra ålder)
Rasmus Örqvist, Skövde (mångfacetterad spelare som kan spela på flera positioner på mittfält och anfall)