@Jockeluring sa:
@Peter
@Jockeluring sa:
@Greger sa:
Jag sitter och funderar på det där med anfallare och hur lätt man ofta avfärdar vissa och lovordar andra. Måste man göra ett direkt intryck vid provspel eller ges man tid för att acklimatisera sig? Har man som Herman Johansson gjort ca 1 mål per match i div 2 eller som Ahrn målat på löpande band (fram till senaste säsongen) så finns där givetvis potential att bli bra forwards men hur når man fram dit?
Jag tittar på skytteligan i årets superetta och hittar följande:
Hur gör vi med de yngre som visar potential? Vi har haft skyttekunger i våra egna juniorlag tidigare som vissa envist menat ska ges chansen men var finns de nu - division 2 högst? Återigen, måste man göra ett direkt intryck? Nu vet jag inte hur det fungerar i Öster men om nu en sån som Herman varit här 2 gånger så kanske man får signa honom och ge honom chansen. Behöver han något år i division 1 får man väl låna ut honom dit. En sån som Ahrn ska man inte heller släppa om det så innebär att han dundrar in mål för Räppe nästa säsong (vi ser ju på skytteligan att divison 2-spel inte behöver vara någon nackdel). Ser man vad Zeqiri kan bli så får man knyta till sig honom och se till att han nästa säsong spelar i ett lag där han kan ta ytterligare ett steg.
Om nu någon från våra egna led går in och gör som Wiedesheim-Paul så är det bara att tacka och ta emot men såna fall verkar höra till undantagen.
Tack för fantastiskt inlägg. Jag som är tvåhundra år gammal vill minnas att vi hittade en 27-åring under en sten på Island någon gång på sjuttiotalet. Han hette Teitur Thordarson, blev en supersuccé, hade världens ljusaste röst och en skäggväxt av inte denna världen. För att vara fortsatt renrakad, fick han raka sig i halvtid. :p
Teitur hittade ”vi” väl i Jönköping. :)
Kolla aldrig sönder en bra story. Sa vi alltid på Expressen. B)
200 åring som kom ut med falska uppgifter! Ny bok till Jul! :p