@Petter Bengtsson sa:
@Slangen sa:
@Vikash sa:
Han är exakt som Robin: för serietillhörigheten väldigt hög högstanivå men också riktig låg lägstanivå.
Precis så. Liknar också Robin på så sätt att han otroliga reflexer men ganska svaga fötter. Men skulle säga att han hittills oftare har legat på sin högstanivå än vad Robin gjorde. Man ska komma ihåg att han under tiden i Gais har haft ett riktigt dåligt försvar framför sig.
Jag kan inte minnas att Robin under sina år i Öster räddade mer än en enda straff. Han vågade aldrig stå kvar och vänta ut straffskytten. I klippet ovan räddade Mehic två, bara i GAIS. Han vågade stå kvar. Över tid kan det bli betydelsefullt. Robin hade stort hjärta och höll ofta nollan, men tappade också bort ett par matcher varje säsong, ofta i lägen som var känsliga för klubben. Nadj och Stringheim hade liknande mönster. Som jag har sagt i tidigare inlägg: målvaktspositionen har under lång tid varit en svag position i Öster. Man behöver inte vara ett geni för att förstå vad det har kostat klubben.
Jag minns hemma mot Falkenberg när han räddade i Superettan 2018, en riktigt billig straff (dömd av Klitte så inte så förvånad)
Förlust 2-3 och Kapcevic med en dubbel.
Även borta mot Falkenberg i svenska cupen 2019, vinst 1-2 där Pavic och Älgen gjorde målen.
Endast dom straffräddningarna jag minns.