@Petter Bengtsson sa:
@ÖIF135 sa:
@Vikash sa:
@ÖIF135 sa:
Hade inte David Johannesson varit bra att behålla som backup ytter? Kollade Öster-Aik highlights (svenska cupen kvarten) och han såg faktiskt bra ut offensivt. Sen går ju straffen att diskutera som han ger bort och Aik kan göra 2-2
Sveriges sämsta elitfotbollsspelare på den positionen.
Verkligen inte, dom få matcherna som ytter såg han ju ok ut
Vänta lite här nu. Han kan ju faktiskt inte passa vettigt i sidled eller slå inlägg som når den tänkta mottagaren. Det är i djupled längst fram han har sina kvaliteter.
Med det sagt vill jag också säga att han kom som en frisk vårvind in i Öster och bidrog starkt till att vi över huvud taget kunde lämna division 1. Utan honom hade vi mycket väl kunnat harva i division 1 fortfarande. Han har varit en av lagets stora profiler de senaste åren. Dessutom gjorde han sammantaget många mål, vilket förstås är betydelsefullt.
Däremot tycker jag också att peak Johannesson har passerats. Han gör därför klokt i att pröva lyckan annorstädes.
Lysande inlägg, exakt så är det. Johannesson var ovärderlig och dominerade stort 2016, och när vi gratis fick loss honom av GAIS inför 2017 var jag en av dom som jublade. Men som sagt, peak Johannesson har passerats.