@ubie67 sa:
@Bissan sa:
@ubie67 sa:
....o skall vi bli ett topplag måste vi ha anfallare som kan leverera, tämligen säker på att gamlingarna DJ/Dragan ej kan komma upp i så mkt mer än 10mål även mästa år så de måste bort, ger ingenting 2-3 år framåt då vi skall etablera oss i AS. Min första prio, även andra saker som sportchef, kreativ MF o ny VB oxo står högt på lista...
Efter alla inlägg där jag försvarat Johannesson instämmer jag nu i de som säger att han inte ska vara kvar i klubben. Han har bidragit otroligt mycket till att vi är där vi är just nu, utan honom vet jag inte om vi hade tagit oss upp från söderettan senast, men nu är det tid att ta in en yngre förmåga på den platsen.
Dragan är ett av de största mysterierna i Östertröjan. Under några matcher per säsong är han den skyttekung vi så länge önskat. Under dessa matcher springer han, kämpar han, vinner dueller, är bollmottagare och målskytt. Men under många andra matcher kan han knappt vara svettig efter match så lite som han verkar ha rört sig. Ska han vara kvar??? Om han lovar att prestera i 30 matcher likt han presterat de senaste fem så definitivt. I annat fall - nej.
Exakt. Allt handlar om att leverera en hel säsong o inget annat, det gör tyvärr inte de två herrarna även hur mkt man nu gillar dem som person eller de viktiga mål de gjort. Varför skulle de göra mer än 10 mål tillsammans nästa säsong? Vi måste blicka framåt, så då måste dessa bort, inte svårare än så...
Instämmer. Löneaspekten är ganska väsentlig då de äldre är väldigt dyra jämfört med de yngre. Om Dragan är grym halva säsongen å kass halva säsongen så är han ju väldigt dyr i drift sammantaget.
Nästa år har vi inte råd att ha de äldre/dyra spelarna på bänken. Där ska ungdomarna/framtiden sitta. De äldre som vi väljer att behålla måste vara startspelare, annars får de lämna.
Öhrnblom är given startspelare nästa år, måste helt enkelt satsa på honom, annars plockar någon annan klubb honom garanterat.