@Ruuben sa:
Bengaler innan match vid inmarsch etc. tycker jag absolut är effektfullt och en stämningshöjare. Men under match får man lägga dem åt sidan.
Här har fotbollen i Växjö lite uppförsbacke jämfört med Lakers. Vi som älskar fotboll och bara vill se fotbollen skiter ju i stort sett i ljus å ljud osv.
Men om man ska locka nytt folk till arenan.. många som är måttligt intresserade av hockey som går på Lakers talar ju ofta om ”draget” på läktaren. Så totalupplevelsen behöver man ju verkligen jobba med för att få dit mer folk.
Vi måste ju öka intresset för Öster och få in mer publikintäkter, och då får man nog titta lite bredare.
Tyckte faktiskt det va väldigt stor skillnad på stämningen mot Frej då det va runt 3000 än tidigare knappa 2000 på läktaren.
Vi har lyckats få med mycket unga på de senaste åren så någonting har vi gjort rätt, vi ska nog fortsätta i samma riktning. East front har bäst atmosfär i växjö just nu. Hockeyns läktarkultur är på en nedåtgående trend tyvärr. Tror Lakers Lakejer var rankade som 3e sämst i hela shl. Inför debutsäsongem var man däremot rankade topp3.
Vi behöver få upp siffran på övriga publiken på öster matcherna helt klart. Uppslutningen i klacken är på en uppåtgående trend. Det gäller att behålla de unga som går samtidigt som man lockar nya. Tror framgången Stavas en hel del tifon och att skapa en stolthet för klubbmärket.
Sedan behöver man lite medvind också. Hur många andra klubbar hade fått med sig uppåt 300 på en bortamatch mitt i veckan? Vi rider på en liten våg just nu och jag är säker att ännu fler kommer lockas om vi får lite medvind.