@Bissan sa:
Kan inte komma ifrån i tankarna att det känns som en jävla mardröm att tvingas kvala mot Landskrona istället för Umeå. Systemet borde justeras till att lag 13 möter det kvallag från division 1 som tagit minst poäng under säsongen så att det ska vara någon fördel att komma på plats 13 istället för plats 14. Med den form Landskrona visat upp är det bara att inse att de blir en svår nöt att knäcka.
Samtidigt som jag är övertygad om att Landskrona är minst lika rädda för Öster. Det kan inte vara roligt att i ett kval få möta ett Öster som varit topptippat i superettan inför säsongen men som dock totalt misslyckats under våren/sommaren för att under senhösten visa upp sitt kunnande igen.
Behåller vi vår skärpa och intensitet ska detta absolut gå vägen, men slappnar vi av det minsta (eller har lite otur med stolpe-in/stolpe-ut etc.) kan det bli en riktigt jobbig vecka vi har framför oss.
In i kaklet nu gubbar! Ge mig torsdag! Ge mig söndag! Ge mig seger!
Jag håller med dig. Man kan lugnt konstatera att det här var dåligt för båda lagen. Visst, det blir två publikfester men jag hade hellre sett att mitt BoIS fick möta Frej och Öster Umeå. Tråkigt att ett av lagen kommer harva i söderettan 2020. Det blir verkligen den tristaste serien nånsin nu när även Oddevold, Åtvidaberg och Ljungskile försvunnit därifrån. Väl mött i Landskrona på torsdag.