Igår njöt jag ända tills jag somnade. Idag varvas dagen mellan fortsatt eufori och en antydan till kvalångest. Men för att stanna kvar vid matchen igår var det så galet mycket positivt.
1. East Front - Jag har nog sällan upplevt ett liknande tryck på Myran. Underbart att få delta i denna stämning, dessa sånger, dessa ångestskrik. Älskar!
2. Malmkvist - Från en jobbig match mot Degerfors där han med rätta blev ifrågasatt till en otroligt stabil insats igår. Inte den svåraste matchen kanske, men han stod genomgående för stabila ingripanden och gjorde några svettiga räddningar. Kanske lite minus för att han lyckas drabbas av kramp, eller var det en taktisk åtgärd för att få lite mer spelavbrott???
3. Backlinjen - Stefan och Silverholt visade prov på stark offensiv kraft (båda fick assistpoäng) och därutöver lät vi inte Frej skapa särskilt många farligheter. Och då ska vi ändå minnas att Frej är ett offensivt tämligen starkt lag men defensivt tämligen värdelösa.
4. Sheriffen - Han betyder mer för det här laget än jag tidigare velat inse. Ser till att omgivningen höjer sig och befinner sig i princip alltid själv på rätt ställe och fattar kloka beslut. Igår fungerade han dessutom riktigt bra ihop med Drott.
5. Offensiven - Vi är ju målfarliga! Även under de perioder då Frej hade ett litet spelövertag var det vi som skapade chanserna. Dragan gör nog sin bästa match i Östertröjan med en rörlighet jag inte sett av sedan han värvades till oss. Calle J, Helg och Pavic har teknik, kreativitet och ett kunnande som håller hög superettannivå nu när spelarna äntligen får spela på deras rätta platser.