Redarmy88 Nervositeten stiger.. Jag har en konstig känsla om en urladdning.. Varför vet jag inte.. Mystiskt..
Tompa Jag tycker Tobias har gjort många avancerade räddningar senaste matcherna. I mina ögon är han klart bättre än Robin och jag ber en liten bön, en timme innan match, att vi slipper diskutera målvaktsvalet när matchen är över. ”Må Robin rädda det som räddas kan. Och visa att han är rätt man. Amen”
Peter_Hansen Målvaktsduellen Malmkvist vs Miller ikväll låter som tungviktsmöte om det mest prestigefyllda hjärnsläppsmästarbältet. Målgaranti!
Slangen Över en hel säsong gör Robin klart fler viktiga räddningar än tavlor. Men i en enskild match kan en tavla bli väldigt avgörande och vi måste verkligen riskminimera idag, får inte bli förlust. Därför borde Andersson stå.
Vikash Kollar syrianskas elva och vilket skitlag de har alltså. Ett gäng spelare som var bra för tre år sen typ och ett gäng som aldrig varit något vidare. Deras genomgående bäste när jag sett dem, Beneyam, startar på bänken av någon anledning. Detta MÅSTE vi ta! Kom igen nu!
ubie67 @Peter_Hansen sa: @ubie67 sa: @Peter Elljusafton. Tänk kvalet mot Djurgården 1997. Rykande munnar. Rykande kroppar. Bandyapplåder. Fidde G löper igenom och slår in 1-0 efter 26 sekunder. Allt är möjligt! Magisk afton, till skillnad från matchen 1v tidigare på Stadion som solkades med brutet ben för Lasse-Maja o handgemäng/blodvite med järnkaminer som jagade österbuss längs Valhallavägen (men ett sent offsidemål fick vi!). Hoppas på repris på matchinledningen då, allt är möjligt! (extra roligt med deras buss som ej startade, nån som hällt i såpa i tanken som hämd :-) ) Hade glömt att Lasse bröt benet även om jag minns typ något brutet näsben på Östersupporter på Stadion. Dock tror jag inte Östers viktiga kvittering på Stadion var offside. Anders Blomqvist gjorde bara ett mål för Öster under sin tid i klubben trots typ fötti chanser. Och då var det denna kvittering han satte. Det som med all rätt diskuterades efteråt var att han gick upp i duell med målvakten Tor-André Olsen och typ armbågade norrbaggen i ansiktet. Olsen gick ner i backen - ”Flower Power” slog in bollen i mål. Mike Watson står det i länken, ska vara Mark. Precis som Blomqvist gjorde Watson bara ett mål för Öster - den sköna spiken i kistan i kvalet. Du har helt rätt, kom bara ihåg att målet blev hett omdebatterat, o ”vuxna” välklädda personer i trenchcoat etc. spottade på oss som var där ovanifrån vid matchslutet. Domarn fick poliseskort efter match som kuriosa. Hoppas dagens match inte får dessa följder, utan bara ett håglöst bortalag utan supportrar på plats, som åker hem med rättvis 0-3 i r*n o säkrat div1-kontrakt. Alla till nagelbitare på myran eller Cmore för oss exilare....
honda @Jögge sa: Malmqvist i mål enl minboll.se Otroligt konstigt tycker jag. Visar ju bara att det blir lätt för styrelsen att plocka bort "kompistränaren"nästa år i ettan, men han är ju kompis med styrelsen också. Lite ironi men inte helt.
Plantagenparkeringen Bra start. Som någon skrev ovan. Det här kan vi ta med tre baljor. Kul att se Calle som släpande. Han gör sig bra där.
Plantagenparkeringen Att vi inte har spelat med den här uppställningen hela året?! Äntligen har vi de mest bollskickliga spelarna på planen. Oavsett om vi förlorar idag har vi iaf gett oss själva chansen.
Plantagenparkeringen @Söder sa: Den där jävla Andreasson utanför jämt Drott hade inte ens tagit sig till situationen.
Oldtimern Uddlöst uddlöst uddlöst, , vi borde lätt spela oss igenom detta försvar som många andra lag gjort , men icke, går för sakta som vanligt ,
Plantagenparkeringen @Oldtimern sa: Uddlöst uddlöst uddlöst, , vi borde lätt spela oss igenom detta försvar som många andra lag gjort , men icke, går för sakta som vanligt , Det stämmer inte. Öster har bra fart när man väl kommer framåt. Syrianska vet om det och har redan maskat bort 5 minuter. Därför upplevs tempot lägre och det är svårare att komma in i fas.
uppochner Ser skapligt ut på planen faktiskt. På läktaren förstör den trumman sången. Dessutom ur takt konstant....