@Tompa sa:
@Zingo sa:
Helt enig. Anledningen till att jag allt oftare inte orkar gå in här efter en förlust.
Men vi kan ju aldrig bygga framgång genom gnäll. Gnäll blir sällan konstruktivt. Kritik med förslag till förbättring är skillnad. Håller med om att det spys för mycket galla i detta forum. Därför blir jag alltid bättre till mods när synpunkterna andas optimism trots det utsatta läget. Ger vi upp och bara gnäller är vi för evigt körda. Konstruktiv kritik med optimistisk underton. Det vill jag se efter en förlust. Inte undergångstankar, då det inte leder någonstans. Optimister lever längre. Det trodde jag var allmänt känt.
I grunden håller jag med samtidigt som jag inte kan låta bli att fundera på om det är just den inställningen som gör att vi hamnar där vi hamnar år efter år. Vårt skötsamma sätt och fyndiga underton har inte direkt lockat en ny generation åskådare till Myresjöhus Arena, den har inte direkt hindrat lågpresterande fotbollsspelare från att vara berusade på stan direkt efter förluster (Vet inget om helgen men finns massvis av exempel) eller fått nya spelare att växa mentalt när de spelar i "storklubben" Öster. Istället går åskådarantalen ner, medelåldern på Myran är extremt hög och alla spelare som kommer hit stannar i sin utveckling.
På något sätt måste vi hitta vår vinnarkultur, den finns ju uppenbarligen längre ner i åldrarna med framgångsrika lag men vårt A-lag, sättet det leds på och den kulturen som verkar råda där känns väldigt mycket som en riktigt svag kultur och där kanske man behöver bli mer cynisk, markera hårt när saker händer (ex Johanessons tröja)spelare som inte beter sig utanför plan (Vlado, Darijan, Teever, Nouri mm mm mm mm)
Vete fan vart jag ens vill komma med mitt resonemang men är så sjukt trött på att det alltid går dåligt och att man knappt tillåts vara förbannad på spelare som underpresterar totalt utan det ska alltid hittas ursäkter typ att vi mötte ett topplag. Vi kämpade ändå bra osv. Vi mötte Mjällby inte AIK.... Jag vill se krig sista, spelare som faktiskt har bråttom när man ligger under, spelare som gråter efter förluster, spelare som skäms för situationen de har satt oss i, en klubbledning som gör allt för att vända skutan, platser som ställs till förfogande efter detta monumentala misslyckande. KRIGA FÖR HELVETE!!!!!!