@Plantagenparkeringen sa:
Kan vara seriens bästa försvar. Mot seriens trubbigaste anfall. Så oddsen är väl inte helt på Östers sida.
Så är det. Men - och det är ett stort men - när vi spelar som vi gör nu så har vi fler möjligheter att göra mål än tidigare.
- Kantspelarna Vall/Pavic kommer oftare i bra skottlägen (tack Velic/Kalle)
- Vi har blivit avsevärt bättre på fasta (tack Otto)
- Vi har rätt många anfallsalternativ att utgå ifrån. Djupledslöpare, bollmottagare, tekniska o s v. Så även om de inte gör så många mål själva så kan de bidra till att andra gör mål.
Sen är alla topplag lite svajiga just nu. Mjällby har två vinster, två förluster och en oavgjord de fem senaste. Bäst just nu går just Dalkurd som nästan var indragna i bottenstriden där ett tag men som nu har tre raka. Inget lag känns riktigt stabilt i serien.
Som jag ser det så finns det en match vi har råd att tappa poäng i om vi ska klara kvalplatsen och det är just Mjällby. Kan vi klara oavgjort är det mycket bra. En vinst räknar jag inte med, det vore såklart helt fantastiskt men nyckelmatcherna kommer sen mot våra bottenkonkurrenter...
Alldeles oavsett så tror jag att det här blir en rysare där kanske max ett lag är helt avsågat i sista omgången och där inget lag i toppen kommer att vara säkra på uppflyttning.